Σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια αλλά και στο χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας, όπως αποκαλύπτει με συνέντευξή του, στο ethnos.gr, o υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης.
Όπως τονίζει ο υφυπουργός, μέσα στο επόμενο εξάμηνο, θα προωθηθεί νομοσχέδιο, το οποίο θα προβλέπει- μεταξύ πολλών ακόμη ρυθμίσεων -και σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά στην αναδιάταξη των τμημάτων στα πανεπιστήμια μετά από σχετική αξιολόγηση αλλά και ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, την οποία θα καθορίζουν τα τμήματα, για ένα ή και περισσότερα από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Στο πλαίσιο αυτό, πολλά τμήματα των πανεπιστημίων θα καταργηθούν ή θα μετεξελιχθούν, ενώ στόχος είναι να μελετηθούν και οι προοπτικές απασχόλησης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας κάτι, που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει.
Όπως ανακοίνωσε και ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, πρώτα θα κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και στη συνέχεια το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως ακόμη δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της, σχετικά με τις νέες ρυθμίσεις αλλά κατά τη διάρκεια συνάντησης, που είχε με πρυτάνεις έκανε μια αναφορά σε «σκέψεις και την παρουσία μάνατζερ στα πανεπιστήμια επί θεμάτων που σχετίζονται με την οικονομικά των ιδρυμάτων» χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Οι αποφάσεις για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ-σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας- πάρθηκαν μετά και από την φετινή εισαγωγή φοιτητών, σε τμήματα των ΑΕΙ με κάτω από 10.000 μόρια.
Όπως εξηγεί στο ethnos.gr ο υφυπουργός Παιδείας κ. Διγαλάκης «φέτος είχαμε στο 40% των τμημάτων φοιτητές, οι οποίοι εισήχθησαν με βαθμούς κάτω της βάσης, ενώ το 80% των αποφοίτων λυκείων εισήχθησαν στα πανεπιστήμια.
Επίσης τα τελευταία χρόνια είχαμε μια σημαντική αλλαγή στον χάρτη των ΑΕΙ, με τη δημιουργία τμημάτων χωρίς κανένα σχεδιασμό, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια και χωρίς καμία σύνδεση με την αγορά εργασίας. Ειδικά φέτος λόγω της πανδημίας, οι απόφοιτοι των λυκείων δεν προτίμησαν τμήματα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους».