Στο ύψος του παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Απρίλιο στο 3,1% από 3,2% τον Μάρτιο με τα τρόφιμα να οδηγούν για άλλο ένα μήνα το ράλι των αυξήσεων με ταχύτητα 5,4% από 5,3% τον Μάρτιο.
Οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν λάδι… από χρυσό, παρ’ ότι οι παραγωγοί έχουν μειώσει τις τιμές λόγω της χαμηλής ζήτησης του προϊόντος. Ωστόσο αυτές οι μειώσεις δεν φτάνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στους καταναλωτές.
Παράγοντες της αγοράς δίνουν τις δικές τους εξηγήσεις για την κατάσταση που επικρατεί ενώ κάνουν λόγο και για τη μείωση που έχει καταγραφεί στη ζήτηση. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ελαιοπαραγωγών, Μανώλης Γιαννούλης: «Έχουμε μια πτωτική πορεία σε επίπεδο παραγωγού, της τάξεως σχεδόν ενάμιση ευρώ. Η ζήτηση είναι μειωμένη. Είναι αυτό το φαινόμενο του τελευταίου έτους που έχουμε μια ζήτηση η οποία έχει μειωθεί σχεδόν 50%».
Δεν είναι όμως μόνο το ελαιόλαδο που παρουσιάζει αύξηση τη τιμή του. Τα φρούτα αυξήθηκαν σε ετήσια βάση τον Απρίλιο 11,6%, τα αναψυκτικά και οι χυμοί 12,5%, ενώ τον περασμένο μήνα, λόγω και της νηστείας της Σαρακοστής, αυξήθηκαν σημαντικά και οι τιμές στα νωπά ψάρια 10,6%.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το στοιχείο πως οι τιμές στο αρνί και το κατσίκι, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν λόγω Πάσχα στα τέλη Απριλίου αρχές Μεγάλης Εβδομάδας, αυξήθηκαν 6,2% μέσα σε ένα μόνο μήνα, από τον Μάρτιο στον Απρίλιο.