Λεφτόδεντρα υπάρχουν για την ιδιαίτερη πατρίδα του Υπουργού Υποδομών- Ανάλυση ειδικού συνεργάτη

Την ώρα που η Ήπειρος αναζητά  ψίχουλα για να μπορέσει να δρομολογήσει ορισμένα άκρως απαραίτητα έργα, ο Υπουργός Υποδομών κάνει τον απολογισμό στην ιδιαίτερη πατρίδα του.. Τα λεφτόδεντρα εξακολουθούν να υπάρχουν στην Ελλάδα, μόνο που δεν ευδοκιμούν σε όλα τα μέρη.

Κι αυτό αποτυπώνεται μέσα από στοιχεία. Στοιχεία που συγκέντρωσε και  ανέλυσε ειδικός συνεργάτης του Epiruspost και παρουσιάζονται στη συνέχεια.

Έργα, αλήθειες και αριθμοί

Η κυβέρνηση οφείλει να λαμβάνει αποφάσεις για το σύνολο των πολιτών ενός κράτους και να υπερασπίζεται τα δικαιώματα όλων των κατοίκων του κράτους, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που δεν ψήφισαν το κυβερνών κόμμα αλλά φυσικά και εκείνων που δεν προέρχονται από τις εκλογικές περιφέρειες των Υπουργών της.

Τη διαφορά των ρόλων του Υπουργού και του βουλευτή φαίνεται να μην κατανοεί σε βάθος ο Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, ο οποίος ανακοίνωσε στις 10.07.2024 έργα που εκτελέστηκαν ή προγραμματίστηκαν   για την εκλογική του περιφέρεια, το νομό Φθιώτιδας. Ο Υπουργός είχε παρουσιάσει στις 15.06.2024 στο Υπουργικό Συμβούλιο ένα σύνολο έργων-δράσεων για όλη την Ελλάδα, που σε αντίθεση με το «πρόγραμμα» για την εκλογική του περιφέρεια, είναι το λιγότερο ελλιπές.

217 εκ. ευρώ  για έργα στη Φθιώτιδα!

Συγκεκριμένα ο Υπουργός ανακοίνωσε 30 σημεία χωρισμένα σε δύο κατηγορίες, με κοστολογημένα έργα συνολικού ύψους  216.882.597 ευρώ, μόνο για την εκλογική του περιφέρεια τη Φθιώτιδα!

Ο Υπουργός παρουσίασε 15 έργα τα οποία πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας του, μόλις 13 μήνες και 15 έργα που ξεκίνησαν από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου αλλά με την παρέμβαση και τις ενέργειες του προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Στα πρώτα 15σημεία,τα οποία κοστολογούνται κατά τον ίδιο τον Υπουργό στα 217εκ.  ευρώ περίπου,  δεν συμπεριλαμβάνονται  περιβαλλοντικές μελέτες, αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, τοπογραφικές χαράξεις, εργασίες καθαρισμού, διανοίξεις δρόμων, γεωτεχνικές μελέτες κ.α.  που εκτελούνται από δημοτικές, περιφερειακές και άλλες κρατικές αρχές, οι οποίες λειτουργούν με δημόσιο χρήμα, το οποίο δεν θα δαπανούνταν εάν δεν υπήρχαν τα «κεντρικά» έργα που προωθεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αυτομάτως,  η συνολική κοστολόγηση των 217εκ.  ευρώ ανεβαίνει αρκετά.

Στα όρια του λαϊκισμού

Ο Υπουργός φαίνεται όμως πως ξεπερνά παράλληλα και τα όρια του λαϊκισμού όταν σε πολλά από τα έργα, ανακοινώνει ακόμα και τις τυπικές και συνήθεις συναντήσεις μεταξύ αρμοδίων, όπως

«… πραγματοποιήθηκε, στο Δημαρχείο Λαμίας, συνάντηση εργασίας αρμοδίων του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των μελετητών του έργου και τοπικών παραγόντων, με συμμετοχή του Υπουργού και του Δημάρχου Λαμιέων».

Αυτά μας επαναφέρουν στη μνήμη παλαιοκομματικές τακτικές βουλευτών τις δεκαετίες του ’80 και του ’90,  οι οποίοι προέβαιναν σε κοινοβουλευτικές ερωτήσεις ακόμα και για τα μικροπροβλήματα  των ψηφοφόρων τους στα τοπικά χωριά  της εκλογικής τους περιφέρειας.

Η εξαφανισμένη Ήπειρος

Κάποιος πολύ εύστοχα θα σημειώσει πως παρότι  η κίνηση αυτή του Υπουργού είναι πολιτικά εγωιστική, εμπεριέχει λαϊκισμό και τον εκθέτει για μεροληπτική συμπεριφορά, δεν αναιρεί  τα έργα που έχουν γίνει από το Υπουργείο του  σε άλλες περιφέρειες. Εμείς όμως  στην Ήπειρο διαφωνούμε  με τη στάση του Υπουργού αλλά μπορούμε και να επιβεβαιώσουμε πως ο Υπουργός μεροληπτεί.

Συγκεκριμένα, στο σχέδιο που παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο για όλη την Ελλάδα τον Ιούνιο, ο Υπουργός παρουσιάζει για την Ήπειρο  το έργο του οδικού άξονα Ιωαννίνων-Κακαβιάς αλλά δεν αναφέρει πουθενά τα αναγκαία επιπλέον έργα (εκτός Κακαβιάς) που χρειάζεται η περιφέρειά μας:

  • Η αναβάθμιση της Ε.Ο. Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας (100εκ.)
  • Ο περιφερειακός της Ηγουμενίτσας (40εκ.)
  • Η αναβάθμιση – νέα χάραξη του δρόμου Ηγουμενίτσα-Μαυρομάτι (80εκ.)
  • και η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό (30εκ.)

Αυτά είναι ζωτικής σημασίας έργα για την Ήπειρο, τα οποία απόπροκαταρκτικές μελέτες κοστολογούνται περίπου στα ίδια χρήματα που έχει δαπανήσει το Υπουργείο για ένα νομό, σε έναν μόλις χρόνο, την εκλογική περιφέρεια του κ. Σταικούρα.

Που είναι οι αντιπρόσωποί μας;

Θα ήθελα να κλείσω με ένα ωραίο επίλογο αλλά η κατάσταση είναι προφανής: ο Υπουργός προέβη σε μια λαϊκίστικη, πολιτικά λανθασμένη ανακοίνωση,  η οποία φανερώνει πως μεροληπτεί υπέρ της εκλογικής περιφέρειάς του και βάζει σε δεύτερη μοίρα άλλες περιοχές όπως την Ήπειρο.

Ίσως το κάνει για να επιβιώσει πολιτικά στο νομό του. Ίσως δεν μπορεί να ασκήσει χρηστή διοίκηση. Ίσως είναι σημείο των καιρών. Το ζήτημα που ανακύπτει όμως είναι άλλο: Οι εκπρόσωποι της Ηπείρου στο Κοινοβούλιο, που οφείλουν να ελέγχουν την κυβέρνηση αλλά και οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, αντιλαμβάνονται αυτή την  αδικία; Αντιλαμβάνονται ότι η Ήπειρος δεν συμπεριλαμβάνεται στα κυβερνητικά σχέδια για ολοκληρωμένες συγκοινωνιακές υποδομές; Και αν ναι, τότε τι κάνουν;