Με μοντέλο… Καλαμάτας θα προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Το υπερταμείο οριστικοποιεί τα επόμενα βήματα όπως καταγράφονται στο στρατηγικό του σχέδιο για την διετία 2025-27 το οποίο παρουσιάστηκε από την διοίκηση.
Ύστερα από την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το ίδιο μοντέλο αναμένεται να ακολουθηθεί και για τους υπόλοιπους 22 περιφερειακούς αερολιμένες, οι οποίοι βρίσκονται υπό τον έλεγχο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Στόχος είναι η διαγωνιστική διαδικασία να ξεκινήσει εντός του 2025.
Τα αεροδρόμια θα προχωρήσουν σε μία ομάδα και θα κατευθυνθούν σε έναν ανάδοχο ώστε να μην προτεραιοποιηθούν εκείνα με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση και μείνουν άλλα στα ..αζήτητα. Το Υπερταμείο θα διατηρήσει και σ΄αυτήν την περίπτωση ποσοστό στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρίας προκειμένου να παρακολουθεί την πορεία της ιδιωτικοποίσης και της ανακαίνισης των αερολιμένων.
Οι σύμβουλοι του Υπερταμείου, οι οποίοι είχαν «τρέξει» και την ιδιωτικοποίηση των πρώτων 14 περιφερειακών αεροδρομίων, έχουν ήδη ολοκληρώσει τις αυτοψίες και αναμένονται ορισμένα στοιχεία από την ΥΠΑ, με τη διαδικασία, η οποία είναι απαραίτητη για τη δημιουργία του χρηματοοικονομικού μοντέλου, να έχει καθυστερήσει. Η διοίκηση του Υπερταμείου, πάντως, δεν αποκλείει να χρειαστεί να υπάρξει και κάποια επιδότηση δεδομένου ότι ορισμένα είναι χαμηλής κίνησης. Επίσης εξετάζεται ο αερολιμένας της Νέας Αγχιάλου να λειτουργήσει και για χρήση cargo στο πρότυπο της Λιέγης.
Ποσοστό θα διατηρήσει το Υπερταμείο και στην περίπτωση των Αλυκών, οι οποίες οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση. Αυτή τη στιγμή διερευνάται η αγορά με το ενδιαφέρον να είναι μεγάλο τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, από χώρες όπως η Αυστρία και η Κύπρος. Άλλωστε η προηγούμενη ήταν μια χρονιά ρεκόρ με την παραγωγή να φτάνει τους 250 χιλιάδες τόνους και έσοδα 36-37 εκ. Ευρώ. Το ποσοστό που αναμένεται να διατηρήσει το Υπερταμείο φτάνει το 29% καθώς θέλει να παραχωρήσει το 51% και να είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος.