Η Ήπειρος την ευκαιρία της σιδηροδρομικής σύνδεσης την έχει χάσει εδώ και δύο δεκαετίες… Μπορεί οι φορείς να επιμένουν στην ανάγκη του συγκεκριμένου έργου, όμως η επιμονή τους αυτή είναι απλά για… λαική κατανάλωση καθώς δεν περιέχεται σε κανέναν σχεδιασμό της κυβέρνησης.
Μάλιστα με τις επιλογές που γίνονται η Ήπειρος κινδυνεύει να βρει και στο περιθώριο των εμπορικών και λοιπών σχέσεων με την Αλβανία!
Στην επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως έγινε γνωστό από την ΕΡΓΟΣΕ, δημοσιεύθηκε η διακήρυξη ανοικτής διαδικασίας για τη Σύμβαση Παροχής Υπηρεσιών με αντικείμενο την υλοποίηση δράσεων αξιολόγησης και επιλογής επενδύσεων στο πλαίσιο του έργου με τίτλο «Initiative for improving cross border transport through rail connection between Krystallopigi and Pogradec» με ακρωνύμιο ‘CB RAILWAY’.
Ουσιαστικά, η ΕΡΓΟΣΕ σκοπεύει να αναθέσει τις απαραίτητες υπηρεσίες και μελέτες οι οποίες θα καθορίσουν την βέλτιστη επενδυτική επιλογή προς εφαρμογή στην υλοποίηση του έργου για την κατασκευή του σιδηροδρομικού συνδέσμου Ελλάδας και Αλβανίας μέσω νέας σιδηροδρομικής γραμμής, δυτικά από την Κρυσταλλοπηγή (ή την Ιεροπηγή) προς το Πόγκραντετς και νοτιοανατολικά προς το Αεροδρόμιο Καστοριάς, συνολικού μήκους περίπου 130 χλμ.
Με απλά λόγια το τρένο για την Αλβανία πηγαίνει από την Καστοριά… Όπως πήγε και το φυσικό αέριο..
Εδώ στην Ήπειρο απλά τα προσπερνάμε όλα αυτά…