Τρία διαφορετικά σενάρια εξετάζονται για την μελλοντική σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας κι Αλβανίας. Και στις τρεις προτάσεις το κοινό χαρακτηριστικό είναι ότι η Ήπειρος… παρακάμπτεται! Η σύνδεση προβλέπεται να γίνει μέσω Δυτικής Μακεδονίας. Ό,τι ακριβώς λοιπόν συνέβη με τον αγωγό φυσικού αερίου -ΤΑΡ- θα επαναληφθεί μελλοντικά και με το τρένο. Το θέμα του φυσικού αερίου βέβαια είναι κάτι χειροπιαστό ενώ η σιδηροδρομική σύνδεση αποτελεί προς το παρόν σχέδιο!
Η μελέτη που γίνεται για την σιδηροδρομική σύνδεση, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στην Βουλή, περιλαμβάνει τις ακόλουθες εναλλακτικές προτάσεις:
-1.Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή (με διασύνδεση με Αεροδρόμιο Καστοριάς)-Πόγραδετς-Τίρανα
2.Φλώρινα-Αεροδρόμιο Καστοριάς-Ιεροπηγή-Πόγραδετς-Τίρανα
3.Κοζάνη-Σιάτιστα-Αεροδρόμιο Καστοριάς-Ιεροπηγή-Πόγραδετς-Τίρανα.
Φυσικά πρόκειται για ένα σχέδιο που δεν πρόκειται να υλοποιηθεί άμεσα, αλλά θα αποτελέσει την βάση για τις αποφάσεις που θα δρομολογηθούν τα επόμενα χρόνια ίσως και τις επόμενες δεκαετίες.
Η σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας- Αλβανίας αφήνει έξω από κάθε σχεδιασμό την Ήπειρο, η οποία εδώ και χρόνια έχει δει… τα τρένα που φύγαν…
Έτσι μετά το φυσικό αέριο που δια του ΤΑΡ παρακάμπει την Ήπειρο το ίδιο γίνεται και με την σιδηροδρομική σύνδεση.