Μέτωπο Ηπειρωτών για τον δρόμο Ιωαννίνων Κακαβιάς και τις οδικές συνδέσεις!

Μέτωπο διεκδίκησης δημιουργείται στην Ήπειρο τόσο για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού με επέκτασή της ως την Κακαβιά όσο και τους υπόλοιπους οδικούς άξονες που επί σειρά ετών είτε μένουν στις μελέτες, είτε καρκινοβατούν. Στην παρούσα φάση η διεκδίκηση που έχει πλέον καθολικά χαρακτηριστικά επικεντρώνεται στο τμήμα Ιωαννίνων- Κακαβιάς, τμήμα ενός διευρωπαικού οδικού δικτύου. Παράλληλα έρχονται στο προσκήνιο έργα εξαιρετικής σπουδαιότητας και ζωτικής σημασίας όπως είναι η οδική σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα, η ολοκλήρωση της Αμβρακίας, ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσας Σαγιάδας αλλά και η ολοκλήρωση του Ε-65.

Όλα αυτά αναδείχθηκαν στη συνεδρίαση της ΠΕΔ Ηπείρου όπου αυτή την φορά η συμμετοχή ήταν καθολική. Πέρα όμως από το στοιχείο αυτό, το πιο ενδιαφέρον και αισιόδοξο συνάμα, ήταν το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι όλων των δήμων της περιοχής κινήθηκαν στο ίδιο πλαίσιο, χωρίς τοπικιστικές, πολιτικές ή μικροκομματικές διαφοροποιήσεις.

Έτσι αν το ζητούμενο ήταν να επιτευχθεί η δημιουργία ενός μεγάλου μετώπου αυτό επετεύχθη και ευχής έργο θα ήταν να μείνει ενεργοποιημένο και με δυνατότητα άμεσης παρέμβασης και το προσεχές διάστημα.

Η συνεδρίαση της ΠΕΔ είχε ως μοναδικό θέμα την συζήτηση για τον οδικό άξονα Ιωαννίνων Κακαβιάς μετά τον κίνδυνο να πάει στις καλένδες τουλάχιστον ως μέρος της Ιόνιας Οδού ενώ από τον πρόεδρο της Ένωσης και δήμαρχο Δωδώνης επισημάνθηκε ότι ανάλογης σημασίας είναι η οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια.

Στην συνεδρίαση τοποθετήθηκαν σχεδόν όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου επισημαίνοντας ότι ο δρόμος πρέπει να κατασκευαστεί ως τμήμα της Ιόνιας, τμήμα δηλαδή των διευρωπαικών αξόνων ενώ για τον τρόπο χρηματοδότησης υπεύθυνο είναι το Υπουργείο και η Κυβέρνηση που οφείλουν να διερευνήσουν και να βρουν την καλύτερη λύση.

Ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Χρήστος Ντακαλέτσης σημείωσε ότι η φυσική ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού είναι στην Κακαβιά και τόνισε ότι μόνο έτσι θα επιτελέσει τον αναπτυξιακό της ρόλο για ολόκληρη την Ήπειρο. Ανέφερε ότι είναι ζωτικής σημασίας να φτάσει στα ελληνοαλβανικά σύνορα από την στιγμή που στη γείτονα χώρα ολοκληρώνεται ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο υπογραμμίζοντας ότι θα ενισχύσει τις οικονομικές σχέσεις και θα δημιουργήσει εύκολη πρόσβαση και στη ζώνη όπου ζει η ελληνική μειονότητα. Τόνισε ότι κάθε άλλος σχεδιασμός πέραν του αρχικού δεν μπορεί να βρει σύμφωνο κανέναν Ηπειρώτη.

Ο Δήμαρχος Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος, ανέφερε ότι τα τελευταία έξι χρόνια όσες επιστολές έχει στείλει στο Υπουργείο Υποδομών απαντήθηκαν πάντα από υπηρεσιακούς παράγοντες χωρίς ποτέ Υπουργός ή Υφυπουργός να έχει τοποθετηθεί για την τύχη του δρόμου. Από τα στοιχεία που έχει, η μελέτη έχει ολοκληρωθεί μόνο για το τμήμα Ιωαννίνων Καλπακίου, το οποίο έχει πλήρη ωριμότητα ενώ υπογράμμισε πως για δεκαπέντε περίπου χρόνια μένουν δεσμευμένες περιουσίες ανθρώπων σε μία ζώνη 150 μέτρων από τις περιοχές όπου προβλέπεται να διέλθει ο δρόμος.

Με την θέση ότι ο δρόμος Ιωαννίνων Κακαβιάς πρέπει να κατασκευαστεί όπως έχει σχεδιαστεί ενώ πρέπει να προχωρήσουν κι όλες οι άλλες οδικές συνδέσεις η ΠΕΔ θα εκπροσωπηθεί δια του Προέδρου της στη σύσκεψη που θα γίνει την Δευτέρα στο Υπουργείο Υποδομών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ