Νέοι μετωπικοί και πλευρικοί σταθμοί στην Εγνατία.. Η παραχώρηση οδηγεί και σε αύξηση των τιμών

pinakas-diodia

Αυξάνονται και πληθύνονται οι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό! Ο νέος  μετωπικός σταθμός που κάνει ακριβότερο το ταξίδι είναι αυτός στην Ασπροβάλτα ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν την λειτουργία τους δύο ακόμη σταθμοί και εντός του 2020 θα προστεθούν σταδιακά 43 σταθμοί πλευρικών διοδίων, ένας εκ των οποίων στην Παναγιά! Τα έσοδα από τα διόδια σύμφωνα με όσα ισχύουν μέχρι ανέρχονται στα 100 εκατομμύρια ετησίως, με το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων να δεσμεύεται λόγω των δανείων και έτσι να προκύπτουν προβλήματα και στην συντήρηση του οδικού άξονα.

Τα πλευρικά διόδια

Τα πλευρικά διόδια αναμένεται να προκαλέσουν πολλές αντιδράσεις καθώς αυξάνουν σημαντικά το κόστος των μετακινήσεων. Η Ήπειρος είναι από τις περιοχές που δεν θα επηρεαστούν σε μεγάλο βαθμός καθώς προβλέπεται ένας πλευρικός σταθμός – στα γεωγραφικά όρια μάλιστα της περιοχής- στο ύψος της Παναγιάς.

Οι σταθμοί είναι οι ακόλουθοι:

EpirusPost • Ειδήσεις, Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα, Θεσπρωτία • pinakas diodia

Η τιμολογιακή πολιτική

Σήμερα η Εγνατία Οδό μπορεί να μοιάζει ακριβή όμως παραμένει ο φτηνότερος αυτοκινητόδρομος της χώρας. Το ύψος των διοδίων ανέρχεται στα 0,3 λεπτά ανά χιλιόμετρα όταν στους άξονες που έγιναν με παραχώρηση ξεπερνά τα έξι λεπτά.

Ενδεικτικά, στους 13 σταθμούς η χρέωση για τα Ι.Χ. είναι: 2,10 στα διόδια Τύριας, 1,20 στα Παμβώτιδας, 2,10 στα Μαλακασίου, 2,40 στα Πολυμύλου, 1,20 στα Μαλγάρων, 2,40 στα Ανάληψης, 2,40 στα Μουσθένης, 1,90 στα Ιάσμου,1,70 στα Μέστης, 2,10 στα Ιεροπηγής, 1,80 στα Ευζώνων, 2,40 στα Προμαχώνα.

Αν και μέχρι στιγμής έχει αποφευχθεί η αύξηση στα 0,05 λεπτά ανά χιλιόμετρο, φαίνεται πως η μάχη αυτή δεν τελείωσε.

Υπουργείο Υποδομών και ΤΑΙΠΕΔ έχουν διαφορετικές απόψεις. Η Εγνατία βρίσκεται υπό παραχώρηση και τις αποφάσεις για το τι μέλλει γενέσθαι θα τις λάβει ο ιδιώτης που θα πάρει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ