Ο Πρωθυπουργός το ακύρωσε αλλά το Υπουργείο χρηματοδοτεί τη μελέτη για το τρένο στην Ήπειρο!!!

treno apofaseis

Το βράδυ της περασμένης Τρίτης ο Πρωθυπουργός από τηλεοράσεως έκανε γνωστό ότι δε πάει ποτέ τρένο στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και συμπλήρωσε ότι η σιδηροδρομική Εγνατία ανήκει στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας.

Η σιδηροδρομική Εγνατία ωστόσο είναι ένα έργο που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στο ανατολικό της κομμάτι.

Αυτό που ουσιαστικά απουσιάζει για να ολοκληρωθεί είναι η γραμμή Καλαμπάκα- Ιωάννινα- Ηγουμενίτσα.

Η δήλωση του πρωθυπουργού προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, τέτοια θύελλα που μάλλον δεν ανέμενε κανείς. Το Μαξίμου ξεκίνησε να αναζητά νέο αφήγημα ενώ γαλάζιοι παράγοντες στην Ήπειρο περιήλθαν σε πλήρη αφωνία..

Το Epiruspost προχωρά σε μία αποκάλυψη μετά από έρευνα που πραγματοποίησε και σειρά τηλεφωνημάτων σε Υπουργεία και κορυφαίους παράγοντες του ΟΣΕ.

Ο ΟΣΕ λοιπόν ετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης για την επικαιροποίηση και τη συμπλήρωση της μελέτης για τη γραμμή Καλαμπάκα- Ιωάννινα- Ηγουμενίτσα και η εκτίμηση είναι πως εντός των επομένων ημερών ο διαγωνισμός θα είναι στον αέρα.

Αυτό γίνεται εφικτό καθώς στις 24 Φεβρουαρίου ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρήστος Τσακίρης ενέκρινε την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του έργου «Οριστικές μελέτης για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα- Ιωάννινα- Ηγουμενίτσα»  ο προϋπολογισμός της οποίας αναθεωρήθηκε προς τα πάνω και φτάνει πλέον στα 19,2 εκατομμύρια.EpirusPost • Ειδήσεις, Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα, Θεσπρωτία • tsakiris apofasi

Σημειώνεται ότι το 50% αυτού αποτελεί κοινοτική χρηματοδότηση η οποία εγκρίθηκε μετά από αίτημα που είχε καταθέσει ο ΟΣΕ. Τόσο για τον ΟΣΕ όσο και για την Κοινότητα η γραμμή Καλαμπάκας- Ηγουμενίτσας είναι μείζονος σημασίας καθώς θα συμπληρώσει τη σιδηροδρομική Εγνατία και θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του λιμανιού και τη μετατροπή του σε ένα σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο.

Οι μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου είναι σχεδόν ολοκληρωμένης από το 2010 ενώ αξιοσημείωτο είναι πως το 2011 είχε εγκριθεί και η ΜΠΕ για το τμήμα Ιωαννίνων- Ηγουμενίτσας.

Το 2021 μέσα από σχετική ανάθεση που είχε κάνει ο ΟΣΕ προχώρησε στην ανανέωση της ΑΕΠΟ του έργου νέας σιδηροδρομικής γραμμής «Καλαμπάκα- Ιωάννινα- Ηγουμενίτσα».

Με το νέο διαγωνισμό θα γίνει επικαιροποίηση της μελέτης και συμπληρώσεις όπως κτηματογράφηση και άλλα που απαιτούνται.

Για τον ΟΣΕ η ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής είναι πολύ σημαντική καθώς μία ολοκληρωμένη μελέτη ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση του έργου, ακόμη κι αν αυτή μοιάζει σήμερα μακρινή.

Τα ερωτήματα που τίθενται είναι σαφή:

-Αν ο πρωθυπουργός θεωρεί το έργο επιστημονική φαντασία γιατί οι Υπουργοί του διαθέτουν χρήματα για την ολοκλήρωση της μελέτης του;

-Με ποια δεδομένα κι από ποιόν αποφασίστηκε ότι το τρένο δεν θα φτάσει ποτέ στην Ηγουμενίτσα;

-Οι Ηπειρώτες βουλευτές που κατά καιρούς έκαναν δηλώσεις γιατί αγνοούσαν το σημαντικότερο βήμα που έγινε, αυτό δηλαδή της έγκρισης χρηματοδότησης της μελέτης;

-Είναι επιστημονική φαντασία ένα έργο 1,5 δις περίπου όταν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης ρέουν προς πάσα κατεύθυνση;

Εν κατακλείδι.. Η γραμμή «Καλαμπάκα- Ιωάννινα- Ηγουμενίτσα» είναι μία, σχεδόν πλήρως μελετημένη και κοστολογημένη, ως το τέλος του 2024 θα έχει και επικαιροποιημένη μελέτη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ