Ο Υφυπουργός Υποδομών το «ξέκοψε»… Δεν υπάρχουν λεφτά για τους δρόμους της Πρέβεζας!

Μέσα από μία τηλεοπτική συνέντευξη πριν μερικούς μήνες ο Πρωθυπουργός είχε βάλει τέλος στα όνειρα των Ηπειρωτών για σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής με την υπόλοιπη χώρα λέγοντας ορθά κοφτά ότι «δεν θα πάει ποτέ τρένο στην Ηγουμενίτσα»…

Μέσα από μία άλλη τηλεοπτική συνέντευξη έρχεται τώρα ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος με εξίσου ορθό και κοφτό τρόπο να βάλει τέλος στα σχέδια για ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο στην Πρέβεζα και κυρίως για την αναβάθμιση της παραλιακής Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας που αποτελεί την φυσική συνέχεια της υπερσύγχρονης Αμβρακίας Οδού.

Η Αμβρακία που καταλήγει στο Άκτιο μέσα στο επόμενο διάστημα θα δοθεί στην κυκλοφορία. Και εκεί που τελειώνει σήμερα… εκεί θα μείνει… Όσοι εξέρχονται από την υποθαλάσσια ζεύξη με προορισμό την Πρέβεζα, την Πάργα, την Πέρδικα, τα Σύβοτα, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας θα είναι υποχρεωμένοι να διασχίζουν μία εθνική οδό από τις δεκαετίες του 60 και του 70, με ελάχιστες παρεμβάσεις και με τα καθιερωμένα μπαλώματα που γίνονται για να μην καταρρεύσει.

Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος συναντήθηκε τηλεοπτικά με τον αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας Στράτο Ιωάννου, στην εκπομπή της ΕΡΤ-3 «Τριτολογίες».

Ο αντιπεριφερειάρχης ανέφερε πόσο σημαντική είναι η Αμβρακία για την Πρέβεζα και τόνισε την ανάγκη βελτίωσης του οδικού άξονα από την Πρέβεζα ως την Ηγουμενίτσα.

Τότε έσπευσε ο Υφυπουργός με περίσσια πολιτική ωμότητα πως πρόκειται για έργο που δεν θα γίνει.

«Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο κολιός τον Αύγουστο. Η Ελλάδα δεν έχει ανακαλύψει τα λεφτόδεντρα.. Υπάρχουν άλλες προτεραιότητες, υπάρχουν άλλα έργα που τρέχουν, υπάρχουν περιοχές που διεκδικούν.. Η Ήπειρος διεκδικεί αυτό, άλλες περιοχές διεκδικούν κάτι άλλο.. Δεν μπορούμε να υποσχόμαστε και να απλώνουμε τραχανά..» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός.

Σε παρέμβασή του ο Αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας ανέφερε ότι η Περιφέρεια ετοιμάζει ήδη τις μελέτες για τον άξονα όπως και για άλλα οδικά τμήματα στο Νομό Πρέβεζας (προφανώς αναφερόταν στη σύνδεση με την Ιόνια και τον δρόμο Πάργας- Μεσοπόταμου) και ήδη έχει δεσμεύσει χρήματα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Ηπείρου όμως θα πρέπει να συμβάλλει και το κεντρικό κράτος με πόρους.

Ο Υφυπουργός επανήλθε και με ακόμη πιο κατηγορηματικό τρόπο δεν άφησε περιθώριο για μία θετική εξέλιξη. «Στην Ήπειρο έχουμε δημοπρατήσει ήδη τον δρόμο Ιωαννίνων- Κακαβιάς, όλα τα έργα δεν μπορούν να γίνουν μαζί» είπε.

Επί της ουσίας δεν άφησε κανένα περιθώριο για οποιαδήποτε χρηματοδότηση άλλης οδικής υποδομής κατά τη νέα προγραμματική περίοδο, ως το 2030 δηλαδή που κλείνει το ΕΣΠΑ.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα λιγοστά χρήματα που διαθέτει από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα η Περιφέρεια δεν αρκούν ούτε για τη σύνδεση Πρέβεζας- Ιόνιας.

Απομένει μετά την τοποθέτηση Ταχιάου η Περιφέρεια Ηπείρου και ο Περιφερειάρχης που έχει αναλάβει την ολοκλήρωση όλων των μελετών για τις οδικές υποδομές της Πρέβεζας, απαιτώντας τες από το Υπουργείο Υποδομών, να ξεκαθαρίσουν και το τοπίο για την χρηματοδότηση των έργων.

Αν υπάρχει ακόμη χρόνος…