Δεκαεπτά Τμήματα Τεχνών στα ΑΕΙ, μεταξύ αυτών και το Τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων λένε όχι στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων.
Με κοινή τους ανακοίνωση τοποθετούνται στο νομοσχέδιο και υπογραμμίζουν ότι ζητούν την απόσυρσή του διεκδικώντας από το κράτος την έμπρακτη στήριξη των Τμημάτων Τεχνών στο δημόσιο πανεπιστήμιο.
«Ως Τμήματα Τεχνών στο πανεπιστήμιο δεν καλλιεργούμε μόνο την καλλιτεχνική πρακτική αλλά και την έρευνα, η οποία χαράζει νέες κατευθύνσεις για την καλλιτεχνική δημιουργία, απηχώντας διεθνείς ακαδημαϊκές και καλλιτεχνικές τάσεις. Το δημόσιο πανεπιστήμιο ως φορέας διαπανεπιστημιακής έρευνας παρέχει προνομιακές δυνατότητες στα Τμήματα Τεχνών να συμμετέχουν στο σύγχρονο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού, όπου κυριαρχεί ο καλλιτεχνικός πλουραλισμός και αναπτύσσονται νέες, υβριδικές μορφές τέχνης» υπογραμμίζουν στην ανακοίνωσή τους.
Με την κοινή ανακοίνωση διεκδικούν:
1. Την απόσυρση του νέου νομοσχεδίου επειδή αλλοιώνει τον θεμελιώδη χαρακτήρα της εκπαίδευσης ως λειτούργημα και την ιδιότητα των Πανεπιστημιακών δασκάλων ως δημόσιων λειτουργών.
2. Την έμπρακτη υποστήριξη της πολιτείας στα Τμήματα Τεχνών με ενίσχυση της πενιχρής χρηματοδότησης του δημοσίου πανεπιστημίου σε επίπεδο ανάλογο με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ζητούμε χρηματοδότηση για την υποστήριξη της έρευνας, την πρόσληψη διδακτικού και διοικητικού προσωπικού, την συντήρηση και αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και τη βελτίωση της φοιτητικής μέριμνας.
3. Κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων μας σε όλους τους δημόσιους φορείς που σχετίζονται με την εκπαίδευση, την τέχνη και τον πολιτισμό. Επισημαίνουμε την ανάγκη της ιδιαίτερης μέριμνας για τα νέα καλλιτεχνικά αντικείμενα που αξιοποιούν την ψηφιακή τεχνογνωσία.
4. Εκφράζουμε την ανησυχία μας για την σχεδιαζόμενη ίδρυση ενός νέου δημοσίου Πανεπιστημίου Παραστατικών Τεχνών, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με εκπροσώπους των υφιστάμενων Τμημάτων Τεχνών του Πανεπιστημίου, που έχουν τη σχετική και απαραίτητη εμπειρία, ερευνητικό υπόβαθρο και τεχνογνωσία.
Τέλος, ζητούν συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και τον Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης για την επίλυση των ζητημάτων τους.