Οδικοί άξονες, λιμάνι, αεροδρόμιο…. Αναζητούνται επειγόντως λύσεις….

KALOGIANNHS_15_9_12Δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών Σταύρου Καλογιάννη

Στην πιο κρίσιμη καμπή τους βρίσκονται τα μεγάλα έργα της Ηπείρου, η επανέναρξη των οποίων μπορεί να τονώσει την τοπική οικονομία αλλά και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Το επόμενο διάστημα είναι εξαιρετικά κρίσιμο, με τις προθέσεις της πολιτείας και του αρμόδιου υπουργείου να είναι οι καλύτερες αλλά να μην αρκούν!

Η οικονομική κρίση έπληξε καίρια τον τομέα των έργων, τόσο των αυτοχρηματοδοτούμενων όσο και των υπολοίπων καθώς το κουτσουρεμένο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων δεν αφήνει περιθώρια διάθεσης κονδυλίων. Σε άλλες περιπτώσεις, έργα που είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ είτε κωλυσιεργούν λόγω αγκυλώσεων του ίδιου του προγράμματος, είτε προχωρούν με ρυθμούς χελώνας λόγω άλλων αδυναμιών.

Το περίγραμμα για όλα τα έργα της Ηπείρου έδωσε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος υπογράμμισε ότι θα καταβληθεί η μέγιστη προσπάθεια για την υλοποίησή τους, αλλά δεν έκρυψε και την αγωνία του όπως για παράδειγμα στην Ιόνια Οδό.

Ο μεγαλύτερος σήμερα οδικός άξονας της Βορειοδυτικής Ελλάδας βρίσκεται στην κόψη του ξυραφιού και το επόμενο δίμηνο είναι εξαιρετικά κρίσιμο για την τύχη του καθώς αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις του αρμόδιου υπουργείου με τον παραχωρησιούχο.

Πέραν της Ιόνιας Οδού η εικόνα που έδωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός για τα υπόλοιπα μεγάλα έργα έχει ως εξής:

Λιμάνι Ηγουμενίτσας

Η δεύτερη φάση του έργου συμβασιοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2007 και πρέπει να είναι λειτουργικό μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2013. Μέχρι σήμερα έχει υλοποιηθεί το 70% του φυσικού αντικειμένου και πριν από έναν ακριβώς χρόνο δόθηκε παράταση των κατασκευαστικών εργασιών μέχρι τις 31-12-2012.

Ο ανάδοχος έχει ζητήσει την υποκατάστασή του, λόγω οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει, αλλά η υποκατάσταση δεν έχει εγκριθεί ακόμη.

Η σύμβαση για την τρίτη φάση του λιμανιού υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2011, αλλά οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη. Στην τελευταία σύσκεψη που έγινε στο Υπουργείο, αποφασίστηκε η άμεση εξέταση από πλευράς ποιότητας και ποσότητας της εναλλακτικής λύσης για τη λήψη αδρανών υλικών από τη θέση Γωνιά ως τη θέση Καλάμι Πλαταριάς. Στην περίπτωση που η συγκεκριμένη εναλλακτική πρόταση αποδειχθεί εφαρμόσιμη, αντί για την προβλεπόμενη από τη σύμβαση τρανσέρα θα γίνει βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, με διατήρηση των ίδιων γεωμετρικών χαρακτηριστικών με το υπόλοιπο τμήμα. Η προτεινόμενη λύση είναι ηπιότερη από περιβαλλοντικής άποψης.

Αποφασίστηκε ακόμη η εκτέλεση των εργασιών να μην γίνεται σε περιόδους κυκλοφοριακής αιχμής και σε κάθε περίπτωση να μην υπάρχει διακοπή της κυκλοφορίας του δρόμου.

Τέλος θα γίνει κάθε προσπάθεια να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για την αποκατάσταση των ορυγμάτων που δημιουργήθηκαν κατά την πρώτη φάση των έργων.

Στόχος όπως τόνισε ο κ. Καλογιάννης είναι να απεμπλακεί άμεσα το έργο και να έχουμε σύντομα θετικά νέα.

Αεροδρόμιο Ιωαννίνων

Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο προβληματικά έργα της Ηπείρου. Η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει και οι λύσεις που υπάρχουν εξετάστηκαν σε σύσκεψη που έγινε πριν λίγες ημέρες στο Υπουργείο Υποδομών και όπως ανακοίνωσε ο κ. Καλογιάννης μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις.

Μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί μόλις το 35% του φυσικού αντικειμένου χωρίς να έχει αναπτυχθεί καμία εργασία στο κτιριακό κομμάτι.

Από τον περασμένο Νοέμβριο το έργο τελούσε σε διακοπή εργασιών λόγω της μη πληρωμής της κατασκευάστριας εταιρείας. Μετά από μερική εξόφληση οι εργασίες συνεχίζονται με την εκσκαφή των θεμελίων του νέου κτιρίου και του πύργου ελέγχου.

Γέφυρα Περιστερίου

Πρόκειται ουσιαστικά για το τελευταίο τμήμα της Εγνατίας Οδού. Μετά την δημοπράτηση αναδείχθηκε ο ανάδοχος και η σύμβαση βρίσκεται προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Ο κ. Καλογιάννης έκανε γνωστό πως με την εγκατάσταση του εργολάβου θα δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα η οποία έχει ολοκληρωθεί.

Οδικός άξονας Πρέβεζα- Ηγουμενίτσας

Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας μελετήθηκε σε πέντε τμήματα. Το πρώτο είναι από το Λιμάνι μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πλαταριάς, το οποίο έχει δημοπρατηθεί και θα συμβασιοποιηθεί μετά την έγκριση της ΜΠΕ και τη σύνταξη των οριστικών μελετών.

Το δεύτερο αφορά στην παράκαμψη Πλαταριάς και αναμένεται η έκδοση περιβαλλοντικών όρων ώστε να προχωρήσει η έγκριση προμελετών.

Το τρίτο τμήμα είναι από την Πλαταριά μέχρι το Καρτέρι, το οποίο έχει ήδη κατασκευαστεί.

Το τέταρτο τμήμα περιλαμβάνει τη γέφυρα της Δέσπως και το σημείο της κατολίσθησης, χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Ηπείρου και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί το 50% του φυσικού αντικειμένου.

Το πέμπτο τμήμα είναι από τον ισόπεδο κόμβο Πάργας μέχρι τον ισόπεδο Μεσοποτάμου, για το οποίο συντάσσονται οι οριστικές μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου.

Οδική σύνδεση πόλης Πρέβεζας

Για το έργο αυτό έχουν ανατεθεί οι απαιτούμενες μελέτες που αφορούν οδικό άξονα μήκους 38 χιλιομέτρων με τετράιχνη διατομή. Για το τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Φιλιππιάδας μέχρι τον ισόπεδο κόμβο Νικόπολης έχουν εγκριθεί η προκαταρκτική μελέτη κόμβων και έχουν εκπονηθεί προμελέτη οδοποιίας, τοπογραφικές μελέτες, οριστική γεωλογική μελέτη και ΜΠΕ και αναμένεται η έκδοση των περιβαλλοντικών όρων.

Για το τμήμα από τον ισόπεδο κόμβο Νικόπολης μέχρι πέρατος εκπονήθηκε προκαταρκτική μελέτη και αναζητείται εναλλακτική λύση διέλευσης.

Για το τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Αρχαγγέλου μέχρι την Εθνική Οδό Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας, έχουν εκπονηθεί και υποβληθεί οι τοπογραφικές εργασίες, η προκαταρκτική μελέτη κόμβων και η ΠΠΕ, μετά την έγκριση της οποίας θα προχωρήσουν οι τελικές μελέτες.

Οδικός άξονας Ιωαννίνων- Κακαβιάς

Σε σύσκεψη που έγινε μόλις προχθές στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών εξετάστηκαν όλες οι δυνατές λύσεις προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το έργο. Μέχρι σήμερα έχουν εκπονηθεί οι μελέτες οι οποίες προβλέπουν τετράιχνο αυτοκινητόδρομο μέχρι το Καλπάκι και από το Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης και δημιουργία νέων ισόπεδων κόμβων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ