Το αυξημένο κόστος των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους, είτε αυτούς που κατασκευάστηκαν με ευρωπαικά κονδύλια, είτε αυτούς που έγιναν και με ιδιωτικά κεφάλαια, αναδεικνύεται και πάλι με αφορμή την μεγάλη έξοδο του Αυγούστου. Η Ήπειρος είναι από τις λίγες περιφέρειες της χώρας που διασχίζεται από τους δύο μεγαλύτερους οδικούς άξονες. Την Εγνατία και την Ιόνια Οδό. Μία περιοχή όπου για δεκαετίες έθετε ως κυρίαρχο θέμα αυτό της άρσης της απομόνωσης, σήμερα έχει εύκολη και ασφαλή πρόσβαση τόσο από την Βόρεια Ελλάδα όσο και από την Πελοπόννησο και την Αθήνα.
Οι εποχές που η Κατάρα ήταν το απόλυτο εμπόδιο και το Ρίο – Αντίρριο γινόταν με το καράβι μοιάζουν ήδη πολύ μακρινές.
Πρώτα η Εγνατία και στη συνέχεια η Ιόνια άλλαξαν τον χάρτη της περιοχής και τα οφέλη είναι μεγάλα και σημαντικά.
Οι οδικοί άξονες όμως έφεραν σημαντική αύξηση στο κόστος των μετακινήσεων. Δεν είναι μόνο τα καύσιμα που στην κυριολεξία έχουν πάρει φωτιά αλλά είναι και τα διόδια που ανάλογα με τις αποστάσεις μπορεί να αγγίζουν ή και να ξεπερνούν το κόστος των καυσίμων.
Αν κάποιος θέλει να ταξιδέψει από την Αθήνα στην Ηγουμενίτσα θα πληρώσει για τα διόδια μόνο 44 ευρώ. Κι άλλα τόσα στην επιστροφή.
Στα 13 περίπου ευρώ φτάνει το κόστος των διοδίων μόνο για την Ιόνια Οδό με συνολικό μήκος τα 195 χιλιόμετρα.
Αρκετά φτηνότερη μπορεί να θεωρηθεί η Εγνατία καθώς από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους, σχεδόν 670 χιλιόμετρα, το σύνολο του κόστους των διοδίων φτάνει στα 17,4 ευρώ.
Αντίθετα ακριβό είναι το πέρασμα της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου. Ένα έργο για το οποίο η χώρα καμάρωσε το 2004 όταν δόθηκε σε χρήση και σίγουρα εξακολουθεί να εντυπωσιάζει. Για την διέλευσή της ο οδηγός ΙΧ αυτοκινήτου πρέπει να καταβάλει 13,5 ευρώ.
Οι τιμές στα διόδια Ελευσίνα Ρίο
Οι τιμές στην Ιόνια Οδό
Οι τιμές στην Εγνατία Οδό