Φτηνότερες κι ανταγωνιστικότερες υπηρεσίες αναμένεται να παρέχει στο εξής το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, καθώς στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού που έγινε για 34 περιφερειακούς αερολιμένες της χώρας, η επίγεια εξυπηρέτηση περνά σε ιδιωτικούς κολοσσούς του κλάδου.
Για επόμενα επτά χρόνια στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας θα δραστηριοποιούνται και οι τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στον διεθνή διαγωνισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Αναλυτικά, η Olympic Handling υπέβαλε προσφορά και ανέλαβε την επίγεια εξυπηρέτηση σε 32 αεροδρόμια, η Goldair σε 21 και η Swissport σε 17 αεροδρόμια. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΥΠΑ προσδοκά να μειώσει έως και κατά 50% το κόστος χρήσης των αεροδρομίων μέσω της πλήρους απελευθέρωσης των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) που εφαρμόζεται για πρώτη φορά με αυτό τον διαγωνισμό.
Στόχος ήταν να εισέλθουν περισσότεροι από ένας ιδιώτης στην επίγεια εξυπηρέτηση (στα αεροδρόμια που το επιτρέπουν με βάση το μέγεθος και την επιβατική κίνηση που εμφανίζουν) των περιφερειακών αεροδρομίων ώστε να μειωθεί το κόστος μέσω της ενίσχυσης του ανταγωνισμού. Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι η ανάληψη του handling από ιδιώτες θα ενισχύσει την επιβατική κίνηση και τον συνολικό αριθμό των πτήσεων που κάνουν χρήση των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Έτσι στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων την επίγεια εξυπηρέτηση αναλαμβάνουν η Olympic Handling και η Goldair.
Το αεροδρόμιο του Ακτίου αναλαμβάνει η πρώτη.
Ο διαγωνισμός αφορούσε τις κατηγορίες υπηρεσιών διαχείρισης αποσκευών (baggage handling), εξυπηρέτησης αεροσκαφών στην πίστα (ramp handling) και διακίνησης φορτίου και ταχυδρομείου μεταξύ του αεροσταθμού και του αεροσκάφους.
Υπενθυμίζεται ότι η αποκλειστική παροχή επίγειας εξυπηρέτησης, από την κρατική Ο.Α. στους ξένους αερομεταφορείς, ήταν ένα από τα σημαντικότερα «μονοπωλιακά προνόμια», που είχε εξασφαλίσει ο Αρ. Ωνάσης από το κράτος. Ωστόσο, η μερική απελευθέρωση που έχει γίνει στα πέντε αεροδρόμια είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές μειώσεις μέχρι και 40% του κόστους της επίγειας εξυπηρέτησης. Ενδεικτικό είναι ότι σήμερα το κόστος για τις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης υπολογίζεται σε περίπου 8 έως 10 ευρώ ανά επιβάτη, ενώ δύο χρόνια νωρίτερα ξεπερνούσε τα 15 ευρώ ανά επιβάτη.
Δεν είναι τυχαίο πάντως ότι στελέχη της αγοράς χαρακτηρίζουν την απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης ως ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων για τα οποία ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία πολυμετοχικών εταιρικών σχημάτων με τη συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου κατά το πρότυπο του αεροδρομίου της Αθήνας. Σήμερα στα περιφερειακά αεροδρόμια έχουμε απουσία οποιασδήποτε εταιρικής δομής.