Την πιο πολύπαθη ιστορία για όσους ασχολούνται με τις εγχώριες αεροπορικές μεταφορές αποτελούν τα υδροπλάνα, καθώς, όπως όλα δείχνουν, ένα ακόμη καλοκαίρι θα πάει χαμένο.
Το δαιδαλώδες γραφειοκρατικό καθεστώς, οι επιχειρησιακές και οικονομικές δυσκολίες του εγχειρήματος και η μη αδειοδότηση ικανού αριθμού υδατοδρομίων οδηγούν σε μια ακόμη αποτυχημένη προσπάθεια λειτουργίας. Το 2004 ήταν η AirSea Lines η οποία εγκαινίασε πτήσεις στην Ελλάδα, ξεκινώντας από την Κέρκυρα και τους Παξούς. Ωστόσο το 2008, λόγω ποικίλων προβλημάτων (μη αδειοδότηση κεντρικού υδατοδρομίου στην Αθήνα, απομάκρυνση επενδυτών κ.ά.), διέκοψε τη λειτουργία της, ενώ τη διετία 2008-2009 την ίδια κατάληξη είχε η Argo Airways στον Βόλο.
Έκτοτε, όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική» έχουν υπάρξει αρκετές νομοθετικές ρυθμίσεις, με στόχο «τα υδροπλάνα να πετάξουν το καλοκαίρι», ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ακόμη. Δύο εταιρείες εμφανίζονται διατεθειμένες να ξεκινήσουν πτήσεις, με προαπαιτούμενο την κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία ικανού αριθμού υδατοδρομίων. Αυτές είναι η Grecian Air Seaplanes και η Hellenic Seaplanes, ενώ την κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων έχουν αναλάβει οι εταιρείες Water Airports (σχετίζεται με την Grecian Air Seaplanes) και Hellenic Seaplanes.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, η Grecian Air Sea Planes ήταν να ξεκινήσει δρομολόγια από το Ιόνιο και η Hellenic Seaplanes από το Αιγαίο, το 2023. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να πραγματοποιείται. Έχουν περάσει σχεδόν 10 χρόνια από τον νόμο που έβαλε τις βάσεις για την ανάπτυξη υδατοδρομίων στην Ελλάδα, και η χώρα διαθέτει έως σήμερα 3 άδειες υδατοδρομίων, της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας.
Από την ψήφιση του νέου νόμου για τα υδατοδρόμια, του 4663/2020 (προηγήθηκε ο Ν. 4568/2018), σε πιο ώριμο στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες για τα υδατοδρόμια
στον Βόλο, το Ρέθυμνο, την Ίο, την Καλαμάτα και την Κυλλήνη.
Κολλημένη για μεγάλο χρονικό διάστημα στις υπηρεσίες των υπουργείων μένει και η αδειοδότηση για το υδατοδρόμιο στη λίμνη των Ιωαννίνων.
Σε πιο πρώιμο στάδιο είναι οι διαδικασίες για την αδειοδότηση δεκάδων άλλων υδατοδρομίων, όπως σε Ηγουμενίτσα, Σκύρο, Αλόννησο, Σκόπελο, Αμφιλοχία, Πάτμο, Τήνο, Θεσσαλονίκη, Σητεία, Χίο, Λαύριο, Σίφνο, Πύλο, Καβάλα, Ηράκλειο, Αιδηψό, Αλιβέρι, Κάρυστο, Κύμη, Χαλκίδα, Ψαρά, Άλιμο κ.ά.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι δεδομένο ότι οι άδειες για τα υδατοδρόμα καθυστερούν λόγω εμπλοκής πολλών υπηρεσιών που δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες, αν και η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών είναι αδιαπραγμάτευτη. Ωστόσο, η καθυστέρηση οφείλεται, μεταξύ άλλων, και σε έναν άλλο λόγο.
Οι άδειες υδατοδρομίων που είχαν εγκριθεί για τη λειτουργία της AirSea Lines (2004-2008) στο Ιόνιο ήταν ιδιωτικές, ανήκαν δηλαδή στην εταιρεία. Όταν έπαυσε να λειτουργεί, αυτομάτως «ακυρώθηκαν», οπότε η διαδικασία έπρεπε να εκκινήσει από την αρχή. Γι’ αυτόν τον λόγο, αρκετές άδειες υδατοδρομίων θα ανήκουν στα Λιμενικά Ταμεία. Ωστόσο, θα υπάρχουν και ιδιωτικές άδειες υδατοδρομίων.