Ως το καλοκαίρι η αδειοδότηση του «Ποσειδώνα»… Από πού διέρχεται ο αγωγός φυσικού αερίου

Πλήρως αδειοδοτημένος μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να είναι ο ελληνοιταλικός αγωγός φυσικού αερίου, ένα από τα πιο παλιά και μεγάλα ενεργειακά έργα της χώρας. Ήδη η διαδικασία γνωμοδότησης επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ολοκληρώθηκε και στην Περιφέρεια Ηπείρου. Ο αγωγός διασχίζει πέντε Περιφέρειες, 14 νομούς, 33 δήμους και 75 δημοτικές ενότητες, από την Θράκη μέχρι το Φλωροβούνι Θεσπρωτίας στο οποίο καταλήγει ώστε υποθαλάσσια στο εξής να καταλήξει στην Ιταλία.

Για τον αγωγό ως γνωστό έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας οι ΔΕΠΑ – Edison – Gazprom με σκοπό τη διερεύνηση της δυνατότητας διασύνδεσης με τον TurkStream. Ωστόσο, όπως προκύπτει από το κείμενο της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η δομή του έχει αλλάξει με σκοπό να μπορεί να υποδεχτεί τον EastMed αλλά και να συνδεθεί και με τον IGB (Ελλάδα – Βουλγαρία).

Σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ο αγωγός στο τμήμα της Ηπείρου θα έχει μήκος 147 χιλιομέτρων.

Οι περιοχές από όπου θα διέλθει είναι οι ακόλουθες:

Δήμος Ζαγορίου: Γρεβενίτι, Τρίστενο, Παναγιά, Μηλιωτάδες, Ποταμιά.

Δήμος Ιωαννιτών: Κρυόβρυση, Σπόθοι. Αμπελεία, Μαβίλης, Δρίσκος, Γερακάρι, Δαφνούλα, Πλάτανος, Καραδήμας, Χαροκόπι, Μουζακαίοι, Κυπαρίσσια.

Δήμος Δωδώνης: Ταξιάρχης, Σερβιανά, Μολυβαδιά, Επισκοπικό, Ζωοδόχος Πηγή, Κωστάνιανη, Μπέρκο, ΕΛευθεροχώρι, Κουμαριά, Ανθοχώρι, Προφήτης Ηλίας, Άγιος Νικόλαος, Παλιούρη.

Δήμος Σουλίου: Πετούσι, Αγία Κυριακή, Ελευθεροχώρι, Αγία Μαύρα, Κεφαλόβρυσο, Γκρίκα, Ψάκα.

Δήμος Ηγουμενίτσας: Καρτέρι, Μαζαρακιά, Μεσοβούνι.

 Στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 98 σημεία: 8 με αυτοκινητόδρομους, 2 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 23 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 8 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 5 διασταυρώσεις με τοπικές οδούς, 45 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 7 μη ταξινομημένες οδούς.

Στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας, ο αγωγός διασταυρώνεται με οδικό δίκτυο σε 40 σημεία: 5 με αυτοκινητόδρομους, 1 με πρωτεύον οδικό δίκτυο, 7 με δευτερεύον οδικό δίκτυο, 2 με τριτεύον οδικό δίκτυο, 2 με τοπικές οδούς, 17 διασταυρώσεις με χωματόδρομους και με 6 μη ταξινομημένες οδούς.

Σημειώνεται ότι στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου προβλέπεται να καταλήξει ώστε υποθαλάσσια να συνεχίσει προς το Οτράντο της Ιταλίας, θα κατασκευαστεί σταθμός συμπίεσης, ο οποίος αποτελεί μέρος της ΜΠΕ του υποθαλάσσιου τμήματος.

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που τονίζονται στην μελέτη και για το οποίο είχε γίνει εκτενής συζήτηση στο παρελθόν είναι η σαφής αναφορά ότι μπορεί να τροφοδοτήσει με φυσικό αέριο περιοχές όπως η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος, με την προυπόθεση ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον της αγοράς και θα υλοποιηθεί το απαραίτητο δίκτυο υποδομών.

 

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ