Το καλοκαίρι του 2007 έμελλε να είναι εξαιρετικά θερμό για τα Γιάννινα. Είχε ξεκινήσει και ήταν σε πλήρη εξέλιξη η δημόσια και σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ του τότε δημάρχου Νίκου Γκόντα και του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά. Αντιπαράθεση που είχε ως μοναδικό θέμα την διέλευση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα του λεκανοπεδίου ώστε να συνεχιστεί μέχρι την Κακαβιά. Ο Υπουργός είχε καταστήσει σαφές ότι δεν θα δεχθεί καμία αλλαγή στην μελέτη και αν ο Δήμος επέμενε στην αρνητική του θέση θα έμενε το τμήμα Ιωαννίνων- Κακαβιάς εκτός σύμβασης παραχώρησης.
Ο Δήμος απαντούσε με λεονταρισμό, λέγοντας ένα μεγάλο όχι, χαρακτηρίζοντας τον Γιώργο Σουφλιά persona non grata και ζητώντας από τον Πρωθυπουργό να τον απομακρύνει από την Κυβέρνηση.
Η πλήρης αλήθεια για την μελέτη χάραξης της Ιόνιας Οδού δεν ειπώθηκε ποτέ. Το απολύτως βέβαιο είναι ότι δεν τεμάχιζε την πανεπιστημιούπολη, όπως διαδίδονταν τότε από το Δημαρχείο.
Ο Καραμανλής μάλλον δεν πήρε ποτέ στα σοβαρά τις αντιδράσεις του Δήμου καθώς συνέχισε να διατηρεί στην Κυβέρνηση τον Γιώργο Σουφλιά μέχρι το τέλος.
Αποτέλεσμα ωστόσο εκείνης της αντιπαράθεσης ήταν το τμήμα της Ιόνιας από τα Γιάννινα μέχρι την Κακαβιά να μείνει εκτός σύμβασης παραχώρησης και μέχρι σήμερα να μην έχει κατασκευαστεί.
Άγνωστο δε, αν και πότε θα γίνει…
Το διάστημα αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη μία νέα αντιπαράθεση. Μεταξύ του Δήμου Ιωαννιτών και του Υπουργείου Περιβάλλοντος. (Τι σύμπτωση..).
Στο Δήμο, παρότι δηλώνουν ότι χειρίζονται το θέμα τεχνικά και νομικά, αυτό που προβάλλουν κατ’ εξοχήν είναι τον πολιτικό χειρισμό!
Άλλωστε δια στόματος αντιδημάρχου προγραμματισμού Θανάση Μανταλόβα, ειπώθηκε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ότι επιδιώκεται πολιτική λύση.
Στο μεσοδιάστημα βέβαια και μέχρι τώρα, με δημόσιες τοποθετήσεις η Δημοτική Αρχή έχει επιτεθεί στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ενώ η σύσκεψη με τον κ. Σταθάκη λίγο έλειψε να τιναχθεί στον αέρα, όταν ο Υπουργός μπροστά στην επιμονή της πολιτικής λύσης (να πάρει πίσω την υπογραφή του δηλαδή) σηκώθηκε και ήταν έτοιμος να αποχωρήσει προς χάρη του μουντιάλ.
Παρόλα αυτά, στην Δημοτική Αρχή, φαίνεται ότι υπάρχει ένας ισχυρός πυρήνας που επιθυμεί την έντονη αντιπαράθεση με το Υπουργείο (κατ’ επέκταση με τον ΣΥΡΙΖΑ) ώστε σταδιακά να την μεταφέρει σε τοπικό επίπεδο, αποβλέποντας προφανώς σε μικροκομματικά οφέλη.
Ωστόσο η συγκεκριμένη επιλογή -στην οποία ευθυγραμμίστηκε ο Περιφερειάρχης και το ΚΙΝΑΛ- μπορεί να αποβεί επιζήμια για την πόλη.
Υπουργείο και Δήμος έχουν εντελώς διαφορετική άποψη σε ένα ζήτημα που είναι τεχνικό και μόνο.
Στα τεχνικά ζητήματα λοιπόν δεν χωρούν πολιτικές απαντήσεις, παρά μόνο τεχνικές λύσεις.
Η Δημοτική Αρχή κρίνει ότι το συγκεκριμένο έργο το έχει ανάγκη η πόλη. Οφείλει λοιπόν να το διασφαλίσει. Να συνεργαστεί με τις υπηρεσίες του Υπουργείου και να βρεθεί η καλύτερη λύση.
Στήνοντας μικροπολιτικά παιχνίδια, με άρωμα από την δεκαετία του ογδόντα, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα πάρει τις ανάλογες απαντήσεις..
Και η ιστορία με την Ιόνια Οδό μπορεί να επαναληφθεί…