Ούτε στα ορεινά, ούτε και στα παράλια είναι ικανοποιημένοι από τον τουρισμό

Κάτι περίεργο συμβαίνει φέτος με τον τουρισμό. Το κλίμα ευφορίας που επιχειρήθηκε να καλλιεργηθεί από τις αρχές του έτους διαδέχονται οι γκρίνιες και οι διαμαρτυρίες..

Τουλάχιστον στην Ήπειρο όπου οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον κλάδο αλλά και αυτοί της εστίασης διαπιστώνουν ότι η χρονιά δεν είναι αυτή που αναμενόταν.

Η τουριστική κίνηση στα ορεινά είναι σαφώς μικρότερη από την περσινή γεγονός που αποδίδεται αφενός στις δυσκολίες των Ελλήνων λόγω του κύματος ακρίβειας που καταπίνει το πενιχρό εισόδημα αλλά και στην απουσία των Ισραηλινών τουριστικών που έδιναν πραγματική ανάσα στην πόλη των Ιωαννίνων αλλά και στα ορεινά του Νομού.

Παραδόξως όμως παράπονα και γκρίνιες καταγράφονται και στα παράλια της Ηπείρου. Μπορεί αριθμητικά οι επισκέπτες να είναι κοντά στα περσινά νούμερα όμως η μείωση στην κατανάλωση είναι εμφανέστατη..

Και στις παραλίες, όπου όλο και περισσότεροι εγκαταλείπουν τις οργανωμένες για λόγους οικονομίας αλλά και στην εστίαση, αφού πολλοί αποφεύγουν τις ταβέρνες και επιλέγουν να μαγειρεύουν στους χώρους που μισθώνουν για διαμονή.

Οι μέρες αυτές βέβαια έχουν φέρει αυξημένη κίνηση.. Όμως δεν επαρκεί μία βδομάδα ή ένα δεκαήμερο για να σώσει τον κλάδο.

Πριν από λίγες ημέρες η Ένωση Ξενοδόχων του Νομού Ιωανίνων είχε σημάνει κώδωνα κινδύνου για τις επιχειρήσεις στα ορεινά της περιοχής λόγω των εξαιρετικά χαμηλών πληροτήτων.

Η ίδια πρότεινε και ένα πακέτο μέτρων προκειμένου να αναστραφεί η εικόνα.

Μεταξύ άλλων:

–              Την διεξαγωγή εκ νέου διαφημιστικής καμπάνιας και προβολής της Ηπειρωτικής Ελλάδας και των Ορεινών Προορισμών, εν όψει της σαιζόν του 2025.

–              Την συμμετοχή των Ορεινών Προορισμών (MainlandGreece) σε στοχευμένες εκθέσεις του εξωτερικού, με διακριτική ξεχωριστή παρουσία στο περίπτερο του Ε.Ο.Τ. και παρουσία εκπροσώπων αυτών των προορισμών σε αυτές.

–              Την διοργάνωση από πλευράς του Ε.Ο.Τ. FamTrips δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων από συγκεκριμένες αγορές – στόχους που θα αφορούν προορισμούς της ενδοχώρας και της Ηπειρωτικής Ελλάδας και που θα μπορούσαν συνδυαστικά κάθε φορά να επισκέπτονται τουλάχιστον 2 και 3 περιοχές μαζί.

–              Την ένταξη από πλευράς του Ε.Ο.Τ. στα προγράμματα συνδιαφήμισης που πραγματοποιεί με αεροπορικές εταιρείες και Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας μας, που βρίσκονται πιο κοντά στους Ορεινούς Προορισμούς για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα προσβασιμότητας.

–              Την δημιουργία από πλευράς του Ε.Ο.Τ. κοινού branding για τους Ορεινούς Προορισμούς και τους Προορισμούς της Ενδοχώρας με τον διακριτικό τίτλο “MainlandGreece”.

–              Την δρομολόγηση προγράμματος “Τουρισμός για Όλους” μόνο για τους Ορεινούς Προορισμούς και τους Προορισμούς της Ενδοχώρας με ισχύ το χρονικό διάστημα από 01/11 έως 31/03.