Σε νέες περιπέτειες φαίνεται ότι οδηγούνται οι μεγάλοι οδικοί άξονες της χώρας, μεταξύ των οποίων και η Ιόνια Οδός, καθώς οι παραχωρησιούχοι διαμηνύουν ότι θα κλείσουν τα εργοτάξια στην περίπτωση αναθεώρησης των συμβάσεων.
Στην Ιόνια Οδό, ήδη καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις, οι οποίες ως ένα βαθμό είναι αδικαιολόγητες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι μετά την αποδέσμευση του στρατοπέδου στο Αβγό, δεν έχει ξεκινήσει καμία εργασία.
Με βάση τα σημερινά δεδομένα η παράδοση της Ιόνιας Οδού μετατίθεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2016.
Ως βασικός λόγος της απόκλισης στο χρονοδιάγραμμα προβάλλεται η καθυστέρηση στια απαλλοτριώσεις, λόγω αλλαγών στη χάραξη.
Μεγάλο αγκάθι παραμένει επίσης η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων για την σήραγγα της Κλόκοβας, η οποία έχει ξεμείνει στα συρτάρια του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος.
Την ίδια ώρα οι τεχνικές εταιρείες, έκρουσαν το καμπανάκι, υποστηρίζοντας ότι οι αυτοκινητόδρομοι οδηγούνται σε νέο πάγωμα εργασιών εξαιτίας της προεκλογικής αλλά και μετεκλογικής διάλυσης της δημόσιας διοίκησης. Σύμφωνα με τα όσα διαρρέουν οι εταιρείες, τα έργα 1,5 χρόνο μετά την κύρωσή τους από την Βουλή –και ενώ μέχρι πρόσφατα διαβεβαίωναν ότι υπήρξαν πυλώνας ανάπτυξης και απασχόλησης – βρίσκονται ξανά στο χείλος της αβύσσου.
Επικαλούνται εκ νέου μεγάλες καθυστερήσεις σε απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές ανασκαφές, μετατοπίσεις δικτύων δημοσίων οργανισμών (ΔΕΗ, ΟΣΕ κ.α) με αποτέλεσμα η πρόοδος να είναι πολύ αργή και οι θέσεις εργασίας επισφαλείς.