Τα διόδια και το κόστος των μετακινήσεων αποτελούν μόνιμο θέμα συζητήσεων.. Υπάρχουν εκείνοι που ισχυρίζονται ότι οι νέοι δρόμοι παρέχουν ασφάλεια –όντως αυτό ισχύει- άρα αξίζουν το κόστος το οποίο θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο, αλλά υπάρχουν κι εκείνοι –λιγότεροι- που απαντούν με το γνωστό «σε όποιον δεν αρέσει ας πάει από την παλιά εθνική»!
Η παλιά εθνική βέβαια από τα Γιάννινα μέχρι το Αντίρριο έχει στοιχίσει πολλές ανθρώπινες ζωές.
Και το ζητούμενο για κάθε ευνομούμενο κράτος δεν είναι να οδηγεί τους πολίτες σε δρόμους καρμανιόλες αλλά σε δρόμους ασφαλείς.
Η Ιόνια είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. Όμως δεν παύει να είναι ακριβός. Όπως ακριβή είναι και η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου.
Μία απλή σύγκριση..
Αν κάποιος ταξιδέψει από τα Γιάννινα μέχρι την Θεσσαλονίκη θα διασχίζει 260 χιλιόμετρα στην Εγνατία Οδό και θα πληρώσει 6,90 ευρώ σε όλους τους σταθμούς διοδίων.
Για τα 190 χιλιόμετρα της Ιόνιας Οδού θα πρέπει να πληρώσει 12,60 ευρώ, σχεδόν το διπλάσιο.
Η διαφορά των δύο αξόνων είναι ότι η μεν Εγνατία κατασκευάστηκε από το κράτος με πόρους κυρίως κοινοτικούς ενώ η Ιόνια κατασκευάστηκε με σύμβαση παραχώρησης, όπου και πάλι σημαντικό μέρος των κονδυλίων προήλθε από το κράτος..
Παρόλα αυτά, το κράτος δρομολογεί την πώληση της Εγνατίας (παραχώρηση την ονομάζει) και μαζί από την 1η Ιανουαρίου τον διπλασιασμό των διοδίων..