Πως κινήθηκε η αγορά τη «Μαύρη Παρασκευή»… Οι πρώτες εκτιμήσεις από τα Γιάννινα

agora blak

agora blak

Την πρώτη απόπειρα συμμετοχής στη «Black Friday» την «Μαύρη Παρασκευή» έκαναν φέτος αρκετά ελληνικά καταστήματα… Κι αν κάτι εντυπωσίασε και στα Γιάννινα ήταν οι ουρές από νωρίς το πρωί μέχρι το βράδυ, έξω από συγκεκριμένα εμπορικά που μετείχαν με προσφορές και εκπτώσεις, σε ένα μέρος των προϊόντων τους.

Ο θεσμός των καταστημάτων «Black Friday», έρχεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου έχει καθιερωθεί ήδη από το 1930, και για τους Αμερικανούς είναι εφάμιλλος με την έναρξη της εορταστικής χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών.

Η ΕΣΕΕ θέλοντας να διερευνήσει την πρώτη «απόπειρα» της «Black Friday», στις κατά τόπους εμπορικές αγορές αλλά και να εξετάσει το αν τελικά υιοθετήθηκε από την αγορά, συγκέντρωσε τη γνώμη των Εκπροσώπων των Εμπορικών Συλλόγων, πραγματοποιώντας ποιοτική έρευνα σε κεντρικές πόλεις της χώρας στο εκτενές δίκτυο Συλλόγων-Μελών της.

Σύμφωνα με τους Εκπροσώπους των Εμπορικών Συλλόγων σε κεντρικές πόλεις, οι επιχειρηματίες διατηρούν επιφυλακτική στάση υπό προϋποθέσεις, για την αποτελεσματικότητα του θεσμού.

Τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται είναι τα ακόλουθα:

• Οι καταναλωτές σε κεντρικές αγορές φάνηκαν να ήταν πιο έτοιμοι από τους καταστηματάρχες, κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, οπότε η κίνηση της αγοράς ήταν αυξημένη.

• Το γεγονός ότι συνέπεσε με μια σημαντική ονομαστική εορτή δεν μπορεί να δώσει σαφή εικόνα για την κίνηση των καταστημάτων.

• Οι Εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων δήλωσαν αιφνιδιασμό και ανέφεραν έλλειμμα ενημέρωσης.

• Αναφορικά με την εφαρμογή του θεσμού εάν τελικώς υιοθετηθεί θα πρέπει να υπάρξει οργάνωση και συντονισμένες ενέργειες για την ενημέρωση των καταστηματαρχών

• Η αγορά δεν φαίνεται να συμπεριφέρθηκε ομοιόμορφα αναφορικά με το νεοεισερχόμενο θεσμό, καθώς υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των εμπορικών καταστημάτων και των μεγάλων αλυσίδων.

Οι εκτιμήσεις που αποτυπώνονται από την αγορά των Ιωαννίνων είναι οι ακόλουθες:

■ Συμμετείχαν αρκετά καταστήματα με εκπτώσεις και προσφορές στα είδη τους.

■ Πραγματοποίησαν εκπτώσεις της τάξεως του 20% σε εμπορεύματα της νέας σεζόν και 50% σε εμπορεύματα «stock»

■ Καλύτερη κίνηση των πωλήσεων σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, που η αγορά δεν είχε καθόλου κόσμο.
{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ