Η Εγνατία Οδός, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας, είναι κομμάτι της «προίκας» που παίρνει το Υπερταμείο μετά την συγχώνευση με το ΤΑΙΠΕΔ.
Μαζί παίρνει και όλες τις εκκρεμότητες που παραμένουν ώστε ο οδικός άξονας να περάσει και ουσιαστικά στα χέρια της ΤΕΡΝΑ.
Παρότι η σύμβαση για την παραχώρηση είχε υπογραφεί πανηγυρικά τον Μάρτιο του 2024 η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς το δημόσιο δεν έχει ολοκληρώσει ακόμη τις υποχρεώσεις του.
Στο ενδιάμεσο βέβαια υπήρξε μία αύξηση των διοδίων προαπαιτούμενο κι αυτό της σύμβασης παραχώρησης, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν δύο ακόμη κάνοντας την διέλευση ακόμη ακριβότερη.
Η μεγαλύτερη εκκρεμότητα που υπάρχει για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis, αφορά στις σήραγγες.
Οι σήραγγες άνω των 500 μέτρων πρέπει να πιστοποιηθούν κάτι που ακόμη δεν έχει γίνει και στην συνέχεια να ακολουθήσει η αδειοδότησή τους από την Διοικητική Αρχή Σηράγγων.
Αυτό είναι το δύσκολο κομμάτι..
Υπάρχει κι ένα δεύτερο που θα έχει πολιτικό κόστος το οποίο πρέπει να πάρει η κυβέρνηση.
Αυτό αφορά στην απόσυρση των χιλιάδων δελτίων ελεύθερης διέλευσης από τα διόδια που έχουν χορηγηθεί με διάφορες υπουργικές αποφάσεις.
Όταν όλα αυτά συμβούν στα ταμεία του υπερταμείου θα καταλήξει το ποσό του 1,3 δις για την παραχώρηση της Εγνατίας για τρεις και πλέον δεκαετίες.