Προς χάρη της Νέας Οδού «έσπειραν» απαγορευτικά για τα φορτηγά στην παλιά Εθνική!

Μπορεί ετσιθελικά να απαγορευθεί η διέλευση των φορτηγών από έναν δρόμο χαρακτηρισμένο ως εθνική οδό;.. Στην Ήπειρο μπορεί να γίνει και μάλιστα χωρίς την παραμικρή διαμαρτυρία.

Αμέσως μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές συνεργείο κατ’ εντολήν του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και μετά από απαίτηση του παραχωρησιούχου της Ιόνιας «έστειλε» απαγορευτικές πινακίδες σε κάθε πιθανό και απίθανο σημείο της παλιάς εθνικής οδού Ιωαννίνων- Άρτας.

Χωρίς να προηγηθεί καμία ενημέρωση της κοινής γνώμης και των επαγγελματιών- οδηγών σε φορτηγά και νταλίκες που για να βγουν από την Ιόνια έστω και λίγα χιλιόμετρα θα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με ειδική άδεια!

Ήδη οι παρενέργειες της απόφασης αυτής είναι ορατές στην περιοχή της Άρτας όπου το διάστημα αυτό δεκάδες φορτηγά και νταλίκες πρέπει να φτάσουν στα χωράφια για να φορτώσουν ακτινίδια.

Οι οδηγοί των φορτηγών για να εξασφαλίσουν την ειδική άδεια πρέπει να κάνουν αίτηση στο Υπουργείο Υποδομών και στη Διεύθυνση λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης υποδομών με σύμβαση παραχώρησης.

Η αίτηση με τα απαραίτητα δικαιολογητικά θα εξεταστεί και με την έγκρισή της θα μπορέσει ο ενδιαφερόμενος να κάνει χρήση του παράπλευρου δικτύου.

Η λογική λέει ότι όλα αυτά έπρεπε να είχαν προηγηθεί της τοποθέτησης των απαγορευτικών πινακίδων αλλά το Υπουργείο Υποδομών έδειξε σπουδή μόνο για να ικανοποιήσει το αίτημα του παραχωρησιούχου.

Έτσι έσπειρε απαγορευτικά ακόμη και σε σημεία του επαρχιακού δικτύου που μπορεί να δώσουν πρόσβαση στην παλιά Εθνική.eparxiaki apagoreutiko

eparxiaki apagoreutiko1

Φυσικά η απόφαση αυτή και η απαγόρευση διέλευσης των φορτηγών σε όλο το μήκος της παλιάς εθνικής οδού έχει και παρενέργειες για τις τοπικές κοινωνίες.

Δεν είναι μόνο οι δυσκολίες στην εξυπηρέτηση που μπορεί σταδιακά να ξεπεραστούν. Είναι κι ένας τζίρος που χάνεται για όσα χωριά ακόμη κρατούσαν ανοιχτές ταβέρνες ή και βενζινάδικα.

Στο εξής όπως ανέφερε στο Epiruspost οδηγός φορτηγού, ακόμη και στο τμήμα της εθνικής από την Πεδινή ως το Αβγό, όπου παραδοσιακά έβαζαν καύσιμα ή έπαιρναν τον καφέ τους, δεν θα μπορούν να το κάνουν και θα είναι υποχρεωμένοι να εξυπηρετούνται μόνο στα ΣΕΑ επί της Ιόνιας Οδού.

Μέχρι στιγμής επίσημα δεν υπάρχει καμία αντίδραση από την Περιφέρεια Ηπείρου ενώ είναι άγνωστο αν έχει κατατεθεί στις υπηρεσίες της η μελέτη για την τοποθέτηση των απαγορευτικών πινακίδων σε ορισμένα σημεία  μάλιστα με μεγάλη πυκνότητα.

Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής ο ίδιος νόμος ισχύει και για το παράπλευρο δίκτυο της Εγνατίας Οδού. Με την διαφορά ότι δεν εφαρμόζεται.. Ίσως με την οριστική μεταβίβασή της στην ΤΕΡΝΑ να ακολουθηθεί η ίδια πρακτική.