Προτεραιότητα για την Ελλάδα, «όνειρο θερινής νυχτός» για την Ήπειρο

sidirodromos

Τα εμβληματικά έργα και τους άξονες των έργων που περιλαμβάνει το Αναπτυξιακό Σχέδιο για την Ελλάδα του 2030 στον τομέα των Υποδομών, παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στο συνέδριο «Fin Forum 2023».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το Αναπτυξιακό Σχέδιο για την Ελλάδα περιλαμβάνει 188 έργα ύψους 27,6 δισ. ευρώ και σταχυολόγησε τις βασικές προτεραιότητες στον τομέα των Υποδομών.

Ένας από τους βασικούς άξονες στον οποίο αναφέρθηκε αφορά τις σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας.

Η ανάπτυξη των υποδομών αυτών είναι προτεραιότητα και θα απορροφήσει πολύ σημαντικά κονδύλια.

Όμως αυτό που αποτελεί προτεραιότητα για την χώρα είναι… όνειρο θερινής νυχτός για την Ήπειρο.

Μετά την προ λίγων μηνών δήλωση του πρωθυπουργού ότι το τρένο δεν θα φτάσει ποτέ στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, φαίνεται ότι μπήκε στο συρτάρι και κάθε προσπάθεια για την επικαιροποίηση της μελέτες παρότι τον περασμένο Φεβρουάριο είχε δεσμευτεί και η εθνική συμμετοχή που θα συμπλήρωνε την εγκεκριμένη προ τριετίας από την κοινότητα.

Έτσι η Ήπειρος καταδικάζεται οριστικά και μένει έξω από τον σιδηροδρομικό σχεδιασμό τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία.

Με ότι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό και στην ανάπτυξη του λιμένα Ηγουμενίτσας που κάποτε οι κυβερνώντες χαρακτήριζαν πύλη της χώρας προς την Ευρώπη.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης αφορά σε έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα συνδέουν, με ταχύτητα και ασφάλεια, τα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Λαύριο και Ραφήνα), με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

«Με την ολοκλήρωση των έργων αναβαθμίζεται ο εμπορικός και στρατηγικός ρόλος των λιμένων της χώρας, ενισχύεται η διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη και αναδεικνύεται ο ρόλος της χώρας, ως κόμβος συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών» σημείωσε.

Χωρίς σιδηρόδρομο λοιπόν προκύπτει ότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας δεν αναβαθμίζεται, ο διασυνοριακός ρόλος της Ηπείρου δεν ενισχύεται και βέβαια μένει έξω από τις συνδυασμένες μεταφορές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ