Ψηφιακό πελατολόγιο από τον Απρίλιο, πως θα εφαρμοστεί

aade

Μέσα στον Απρίλιο αναμένεται να ξεκινήσει πιλοτικά η λειτουργία του νέου ψηφιακού πελατολογίου, αρχικά για επιχειρήσεις που σχετίζονται με οχήματα, όπως πάρκινγκ, συνεργεία, πλυντήρια αυτοκινήτων και εταιρείες ενοικιάσεων. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, η πιλοτική φάση θα είναι προαιρετική, με στόχο την εξοικείωση των επιχειρήσεων και τη συλλογή σχολίων για πιθανές βελτιώσεις.

Η λειτουργία της εφαρμογής θα γίνεται μέσω του κινητού τηλεφώνου και θα ενταχθεί στην πλατφόρμα My Data app, που ήδη χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις. Ειδικότερα, όταν ένα όχημα εισέρχεται ή εξέρχεται από έναν επαγγελματικό χώρο, ο επιχειρηματίας θα σκανάρει με το κινητό του την πινακίδα του αυτοκινήτου, καταγράφοντας αυτόματα στο ψηφιακό πελατολόγιο την κίνηση. Στη συνέχεια, με την έκδοση απόδειξης ή τιμολογίου, η σάρωση αυτού του παραστατικού θα ολοκληρώνει τη διαδικασία, «κλείνοντας» τη συγκεκριμένη συναλλαγή.

Το επόμενο βήμα, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι η ωρίμανση της εφαρμογής στην πρώτη αυτή ομάδα επιχειρήσεων και η επέκτασή της εντός του καλοκαιριού στις επιχειρήσεις που διοργανώνουν δεξιώσεις και εκδηλώσεις, όπως γάμους, βαφτίσεις και πάρτι.

Παραδείγματα

-Ένας πολίτης πηγαίνει το αυτοκίνητό του για πλύσιμο. Ο επιχειρηματίας σκανάρει την πινακίδα κατά την είσοδο, καταγράφοντας την παρουσία του οχήματος στην επιχείρηση.

-Kατά την έξοδο, εκδίδει και σκανάρει την απόδειξη, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία.

-Σε ένα συνεργείο επισκευής αυτοκινήτων, κατά την άφιξη του πελάτη, η πινακίδα σκανάρεται για την καταγραφή της εισόδου του οχήματος, ενώ με την έκδοση τιμολογίου ολοκληρώνεται η συναλλαγή.

-Ένας πελάτης επισκέπτεται έναν χώρο στάθμευσης (πάρκινγκ), και μέσω της σάρωσης της πινακίδας καταγράφεται η είσοδος και έξοδος του οχήματος, ενώ η συναλλαγή κλείνει με τη σάρωση της απόδειξης πληρωμής.