Σ. Καλογιάννης: Σοβαρές επισημάνσεις για τον άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς

kalogiannis stauros

Αρνητική εξέλιξη για την περιοχή, χαρακτηρίζει ο Σταύρος Καλογιάννης, την δεύτερη ακύρωση του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς.

Ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών σημειώνει ότι πρόκειται για ένα σημαντικό έργο όχι μόνο για την Ήπειρο αλλά και για τη Δυτική Ελλάδα και τη νοτιοανατολική Ευρώπη και ως ένας από τους ανθρώπους που έχουν ασχοληθεί με την ολοκλήρωση των μελετών του και την αδειοδότηση κάνει ορισμένες πολύ σημαντικές επισημάνσεις:

-Οι περιβαλλοντικοί όροι του τμήματος Ιωάννινα – Καλπάκι εκδόθηκαν από το Υπ. Υποδομών το 2009. Χρειάζεται επικαιροποίησή τους, καθώς στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων επεκτάθηκε, το 2011, το δίκτυο «Natura 2000».

-Για το υπόλοιπο τμήμα, Καλπάκι – Κακαβιά, που το διαχειριζόταν η τότε Περιφέρεια Ηπείρου (νυν Αποκεντρωμένη Διοίκηση), δεν έχουν, δυστυχώς, ολοκληρωθεί ακόμα ούτε οι μελέτες, ούτε οι απαλλοτριώσεις, ούτε η περιβαλλοντική αδειοδότησή του. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος τα προηγούμενα χρόνια, παρά τις κατά καιρούς θριαμβευτικές ανακοινώσεις από διάφορες πλευρές.

Πρέπει επίσης το έργο στο σύνολό του να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του.

-Οι σημαντικές προαιρέσεις που προβλέπονται στον διαγωνισμό δεν πρέπει να αποτελέσουν λόγο μη ολοκλήρωσης του συνολικού έργου.

«Μετά λοιπόν και τη δεύτερη ακύρωση του διαγωνισμού, οφείλει το Υπ. Υποδομών με τη νέα πολιτική ηγεσία του, που διακρίνεται για τη συνέπεια και την εργατικότητά της, να ξαναδεί συνολικά το έργο, θέτοντας σαφή χρονοδιαγράμματα, αποφεύγοντας τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος, ώστε ο άξονας να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.

Αυτονόητο θεωρώ ότι πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθούν από το Υπ. Υποδομών και οι μελέτες του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε να προχωρήσει η κατασκευή του και να αποκτήσει αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο η ευρύτερη παραμεθόρια περιοχή της Ηπείρου» καταλήγει ο κ. Καλογιάννης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ