Σφοδρή αντιπαράθεση για τις ανατιμήσεις στα διόδια

Ο χρόνος όμως εφαρμογής των αυξήσεων αυτών που σε άλλη περίοδο ίσως να μην δημιουργούσε μεγάλη αναστάτωση, κρίνεται πλέον εντελώς άκυρος από την κυβέρνηση για δύο κυρίως λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με τα μεγάλα βάρη που επωμίζονται οι πολίτες από την ενεργειακή κρίση και τον πληθωρισμό και ο δεύτερος από το γεγονός ότι η χώρα έχει μπει σε προεκλογική περίοδο, επομένως είναι απαγορευτική κάθε συζήτηση για ανατίμηση διοδίων.

Τη θέση αυτή έχει διαμηνύσει στις εταιρείες του κλάδου και ο υπουργός Υποδομών κ. Κώστας Καραμανλής, υποστηρίζοντας ότι αυξήσεις διοδίων δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε αυτή την συγκυρία.

Για να βρεθούν συμβιβαστικές λύσεις στο τραπέζι, φαίνεται να έχουν πέσει εισηγήσεις από συμβούλους για λελογισμένες αυξήσεις ώστε να αντιμετωπίσουν το ενεργειακό κόστος και τις ανατιμήσεις υλικών που επηρεάζουν το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των έργων. Ωστόσο ούτε για αυτές φαίνεται ότι υπάρχει κοινή γραμμή πλεύσης.

Άλλοι προτείνουν να δοθεί στις εταιρείες μια έξτρα χρηματοδότηση για να καλυφθούν τα κενά που προκαλεί στο χρηματοοικονομικό μοντέλο η κρίση όπως έγινε με την πανδημία. Τότε όμως οι δρόμοι έκλεισαν με ευθύνη της πολιτείας και οι αποζημιώσεις που χορηγήθηκαν δόθηκαν για λόγους ανωτέρας βίας.

Άλλοι βάζουν τα νέα τιμολόγια σε μια συνολικότερη κουβέντα που έχουν  ανοίξει παραχωρησιούχοι –κυβέρνηση για παράταση των συμβάσεων παραχώρησης μέσα στην οποία εντάσσουν και την ανάληψη του αυξημένου κόστους επενδύσεων για να αναπτυχθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο φόρτισης σε όλη την χώρα.

Το συγκρουσιακό κλίμα μεταξύ εργολάβων και κυβέρνησης αποτυπώθηκε τις προηγούμενες μέρες με αφορμή την κατολίσθηση βράχων στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας. Πολύ γρήγορα εκδηλώθηκε ένα μπρα ντε φερ ευθυνών μεταξύ των δύο πλευρών με τον εκπρόσωπο της Vinci και επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού κ. Παναγιώτη Παπανικόλα να επιρρίπτει εμμέσως πλην σαφώς ευθύνες στο δημόσιο για το καθάρισμα των βράχων, λέγοντας ότι η κατολίσθηση έγινε έξω από τα όρια της παραχώρησης του οδικού άξονα.