Σπίρτζης: ΥΠΑ και ιδιώτες για την λειτουργία των 23 αεροδρομίων

Στο επίκεντρο επανέρχεται το θέμα της αξιοποίησης των 23 αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, τόσο με δημοσιεύματα του οικονομικού τύπου όσο και με δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων. Μέσα στο επόμενο διάστημα, το υπουργείο θα προσλάβει χρηματοοικονομικό και νομικό σύμβουλο προκειμένου να εξετάσει ποια αεροδρόμια από τα 23 της χώρας πληρούν τις προϋποθέσεις για να αξιοποιηθούν από ιδιώτες και μπορούν να προσελκύσουν επενδυτικό ενδιαφέρον. Στόχος, είναι να αναβαθμιστούν κάποια αεροδρόμια που έχουν σημαντική επιβατική κίνηση, να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας τους και τα μικρότερα να μην κλείσουν.

Μάλιστα ο σχετικός βηματισμός έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως από τις 25 Οκτωβρίου, με την ανάθεση στη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών της αρμοδιότητας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των απαραίτητων διαδικασιών προκειμένου να προχωρήσει η ανάπτυξη των 23 κρατικών αεροδρομίων που βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Σήμερα υπολογίζεται ότι τα ετήσια έσοδα των 23 αεροδρομίων είναι περί τα 17 εκατ. ευρώ και η επιβατική τους κίνηση προσεγγίζει 1,5-2 εκατομμύρια.

Το βαρύ χαρτί στο συγκεκριμένο πακέτο είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Το στίγμα του μοντέλου που θα ακολουθηθεί έδωσε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Σε συνέντευξή του στο GrTimes.gr τόνισε ότι η ΥΠΑ και ιδιώτες θα είναι αυτοί που θα λειτουργήσουν τα αεροδρόμια.

«Τα 23 κρατικά αεροδρόμια δεν πρέπει κατά τη γνώμη να αξιοποιηθούν στη λογική, που αξιοποιήθηκαν τα υπόλοιπα 14. Δηλαδή να πάρουμε από τα 23 έναν αριθμό που θα είναι κερδοφόρα και τα υπόλοιπα να μείνουν στην πλάτη του ελληνικού λαού για να πληρώνει, αν θέλετε, αεροδρόμια τα οποία δεν θα είναι πότε επιεικώς βιώσιμα. Δεν μπορεί ένα αεροδρόμιο, μία αεροδρομική υποδομή σε ένα μικρό νησί, όπως είναι το Καστελόριζο ή η Κοζάνη ή τα Γιάννινα πιθανά, να είναι ένα αεροδρόμιο το οποίο θα φέρει κέρδη ή τα κέρδη του θα είναι τα έσοδα και τα έξοδα του να είναι ισοσκελισμένα.

Άρα, πρέπει να αντιμετωπιστούν ως μία ενότητα. Θα πρέπει αυτά που είναι κερδοφόρα να καλύπτουν το κόστος λειτουργίας των υπολοίπων και συντήρησης των υπολοίπων αεροδρομίων. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, αλλά σε μία άλλη τελείως διαφορετική λογική από την παραχώρηση, που βρήκαμε έτοιμη από το ΤΑΙΠΕΔ και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Εμείς πιστεύουμε ότι το εμπορικό κομμάτι των αεροδρομίων και πιο συγκεκριμένα η κτιριακή υποδομή των καταστημάτων, οι χώροι στάθμευσης και η προσέλκυση αερομεταφορέων, τουριστικών γραφείων είναι κάτι που μπορεί να γίνει σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Όλο το υπόλοιπο μέρος της λειτουργίας και της συντήρησης των αεροδρομίων πρέπει να γίνει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Επίσης πιστεύουμε ότι η Καλαμάτα, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι ένα αεροδρόμιο που μπορεί να γίνει ένα μεγάλο διεθνές αεροδρόμιο, στο πρότυπο του Καστελίου. Έχουμε προχωρήσει τις διαδικασίες για να έχουμε ένα συγκεκριμένο σχεδιασμό, μια συγκεκριμένη μελέτη και οικονομοτεχνικά, προκειμένου να δούμε το τελικό σχέδιο για τα 23 αεροδρόμια αυτά» ανέφερε.