Οι μαθητές στο Λύκειο της Ανατολής έληξαν την κατάληψη του σχολείου, ωστόσο τα ερωτήματα για τα αίτια που την προκάλεσαν παραμένουν αναπάντητα. Όπως προκύπτει τόσο από την ανακοίνωση των ίδιων των μαθητών όσο και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων η συνεννόηση μεταξύ των μελών που απαρτίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα, όχι μόνο δεν υφίσταται αλλά αποτελεί και μεγάλο ζητούμενο.
Η βασική αιτία της κατάληψης ήταν ο αποκλεισμός από τους σχολικούς αγώνες, την στιγμή που είχαν συγκροτηθεί ομάδες μαθητών και η προετοιμασία είχε ξεκινήσει καιρό πριν. Οι μαθητές αφήνουν να εννοηθεί ότι με τον τρόπο αυτό τιμωρήθηκαν από τους υπεύθυνους του σχολείου για την πρώτη κατάληψη που είχε γίνει στο σχολείο, στις αρχές Δεκεμβρίου.
Μέχρι τότε άλλωστε θεωρούνταν δεδομένη η συμμετοχή των μαθητών του σχολείου στους σχολικούς αγώνες και μάλιστα η ομάδα ποδοσφαίρου είχε προχωρήσει στην προμήθεια συγκεκριμένων ενδυμασιών, με προσωπικά έξοδα των μαθητών.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση των μαθητών, «το διάστημα που ακολούθησε ο αρμόδιος εκπαιδευτικός έλεγε ότι το σχολείο δεν θα συμμετάσχει στους σχολικούς αγώνες και μετά από συνεχείς παρακλήσεις, άφηνε να εννοηθεί ότι υπάρχουν ελπίδες. Τελικά, αφού παρήλθε η προθεσμία για υποβολή αίτησης, την επόμενη μέρα, δήλωσε ότι δεν υποβλήθηκε έγκαιρα η σχετική αίτηση.
Όταν απευθυνθήκαμε στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ο υπεύθυνος για τους σχολικούς αγώνες μας είπε ότι το σχολείο δεν συμμετέχει γιατί, όπως του είπε ο αρμόδιος εκπαιδευτικός του σχολείου μας, ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΛΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΝΑΜΕ ΚΑΤΑΛΗΨΗ.
Τελικά η αλήθεια που κρύβεται;;;
Από πλευράς της Διεύθυνσης του σχολείου αθετήθηκε η υπόσχεση για μη επιβολή κυρώσεων.
Εμείς σεβόμαστε τους συμμαθητές μας, που ετοιμάζονται για εξετάσεις και τους γονείς μας, που ανησυχούν. Μόνο από αυτούς οφείλουμε να ζητήσουμε και ζητάμε συγνώμη.
Σήμερα δείχνουμε καλή θέληση και σταματάμε την κατάληψη».
Σοβαρά ερωτήματα ωστόσο για το τι ακριβώς συμβαίνει στο σχολείο ανακύπτουν και από την ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. «Η θέση μας (όπως και κάθε εκπαιδευτικού) δεν είναι απέναντι από τα παιδιά αλλά δίπλα τους. Να αφουγκραζόμαστε τις αγωνίες τους, να τους ακούμε, να τους σεβόμαστε ακόμα κι αν διαφωνούμε μαζί τους, να προσπαθούμε με την πειθώ να προτείνουμε λύσεις. Απειλές, τιμωρίες απαξιωτικές εκφράσεις και εκβιασμοί θεωρούμε ότι είναι και αντιεπιστημονικά και ξένα με το σχολείο, με την έννοια της εκπαίδευσης και τη διαπαιδαγώγηση ελεύθερων και δημοκρατικών προσωπικοτήτων. Η επιβολή δύναμης είναι αδυναμία» τονίζουν με έμφαση στην ανακοίνωσή τους.
Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνουν ότι στο σχολείο παρατηρείται σοβαρή αδυναμία επικοινωνίας μεταξύ διεύθυνσης, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων και ζητούν άμεσα συνάντηση με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης και σύγκλιση του διευρυμένου σχολικού συμβουλίου προκειμένου να βρεθεί λύση.