Στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τον Ε65

odikos aksonas e65

Το τελευταίο βήμα για να ενεργοποιηθούν οι εργασίες του βόρειου τμήματος του Ε65 πραγματοποιήθηκε εχθές βράδυ καθώς η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης κατατέθηκε προς κύρωση στη Βουλή.

Να θυμίσουμε ότι πριν από δύο εβδομάδες είχε υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της παραχωρησιούχου εταιρείας “Κεντρική Οδός Α.Ε.”.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, με την προτεινόμενη τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ενεργοποιείται το δικαίωμα του δημοσίου να ξεκινήσει τις εργασίες κατασκευής του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 (Τρίκαλα -Εγνατία Οδός), το οποίο είχε χαρακτηριστεί αναβαλλόμενο και παρέμενε σε εκκρεμότητα λόγω αδυναμίας χρηματοδότησης κατά το μέρος που επιβάρυνε το εθνικό σκέλος.

Συνεπώς λόγω ένταξης του έργου προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, καθίσταται δυνατή η έναρξη των σχετικών εργασιών για την κατασκευή και παράδοσή του σε πλήρη λειτουργία.

Τα έργα για το βόρειο τμήμα του Ε65 θα ξεκινήσουν άμεσα με την ενεργοποίηση και στελέχωση των εργοταξίων. Οι μπουλντόζες εκτιμάται ότι θα πιάσουν δουλειά το Φθινόπωρο και με το τρέχον χρονοδιάγραμμα η παράδοση του τμήματος προσδιορίζεται για το τέλος του 2024.

Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος, πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Έχουν ήδη κατασκευαστεί αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα.

Η νέα χάραξη από το 136ο χλμ. έως το τέλος του έργου σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του Έργου, μειώνοντας το κόστος κατασκευής και βελτιώνοντας επίσης το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ