Στην εξασφάλιση του κατάλληλου εργοταξιακού χώρου προχώρησε η εταιρεία «ΑΒΑΞ» ανάδοχος του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς, όπως ενημέρωσε εγγράφως τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών.
Η εξέλιξη αυτή οδήγησε και στην έγκριση της προκαταβολής δέκα εκατομμυρίων ευρώ, των πρώτων χρημάτων που εκταμιεύονται για το συγκεκριμένο έργο!
Η προκαταβολή αντιστοιχεί στο 7% του συνολικού κατ’ αποκοπή τιμήματος της σύμβασης χωρίς ΦΠΑ και αναθεώρηση και αφορά δαπάνες εγκατάστασης και προμηθειών.
Η εξέλιξη αυτή δείχνει ότι η έναρξη των εργασιών στο πεδίο πλέον είναι θέμα χρόνου και το πιθανότερο είναι πως θα γίνει αμέσως μετά το Πάσχα και εντός του Μαΐου.
Το έργο, συνολικού μήκους 69,5 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι μήκους 46,4 χλμ. με νέα χάραξη και έξι ανισόπεδους κόμβους, καθώς και το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά μήκους 23,11 χλμ. με αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού.
Το δεύτερο τμήμα προβλέπεται να υλοποιηθεί με προαίρεση, καθώς δεν διαθέτει ακόμη πλήρη μελέτη.
Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 310 εκατομμύρια ευρώ και η χρηματοδότηση προέρχεται από το ΕΣΠΑ.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από την υπογραφή της σύμβασης, τον περασμένο Δεκέμβριο και μέχρι τώρα, η εταιρεία εξέτασε όλες τις μελέτες για το τμήμα από τα Ιωάννινα μέχρι το Καλπάκι, ετοίμασε το σχέδιο εφαρμογής και η έγκριση της προκαταβολής έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η έναρξη των εργασιών είναι πλέον θέμα χρόνου.
Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 54 μήνες!
Δύο τμήματα
Το έργο που συμπεριλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις (απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ και συνδέσεις με αυτά και αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες) χωρίζεται σε δύο τμήματα:
*Το πρώτο Ιωάννινα – Καλπάκι αρχίζει από τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας και τελειώνει στο τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου. Έχει συνολικό μήκος 46,4 χιλιόμετρα επί νέας χάραξης και περιλαμβάνει έξι ανισόπεδους κόμβους.
*Το δεύτερο Καλπάκι – Κακαβιά με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς, έχει συνολικό μήκος 23,11 χιλ. και αφορά σε αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού.
Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα θεωρείται ζωτικής σημασίας για την Περιφέρεια Ιωαννίνων και την ευρύτερη περιοχή.
Θα επιλυθούν προβλήματα προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης Π.Ε. Ιωαννίνων, που είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την περιφερειακή οικονομία, αλλά και σε σημαντικούς πόλους παροχής υπηρεσιών υγείας, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, εκπαίδευσης, όπως το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, και εργασίας, όπως η Βιομηχανική Περιοχή.
Υπολογίζεται πως η απόσταση Αντίρριο – Ιωάννινα – Κακαβιά με μήκος περίπου 264 χιλιόμετρα, θα μπορεί να διανύεται σε περίπου 2 ώρες και 15 λεπτά. Από την Αθήνα μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία θα απαιτούνται περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά.
Επιπροσθέτως, με δεδομένο ότι το έργο αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) συνδέοντας το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας (κόμβοι του ΔΕΔ-Μ), η ένωσή του με την Ιόνια και την Εγνατία Οδό θα προσφέρει τις μέγιστες μεταφορικές δυνατότητες ανθρώπων και αγαθών τόσο στη Ήπειρο όσο και στη λοιπή Ελλάδα ενισχύοντας έτσι την τοπική κοινωνία και αναδεικνύοντας την Ήπειρο ως σημαντικό κόμβο στη Δυτική Ελλάδα.