Στις καλένδες παραπέμπονται τα διετή προγράμματα επαγγελματικών σπουδών στα Πανεπιστήμια με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή από την Υπουργό Παιδείας. Τα διετή προγράμματα ήταν ένας νέος θεσμός με σκοπό να δώσει επαγγελματική διέξοδο, κυρίως σε αποφοίτους ΕΠΑΛ καθώς προβλεπόταν να λειτουργήσουν τμήματα –τύπου ΙΕΚ- προσαρμοσμένα στις ανάγκες της κάθε περιοχής και συνδεδεμένα με τις τοπικές οικονομίες. Σύμφωνα με την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας η αναστολή λειτουργίας τους κρίνεται απαραίτητη ενόψει της επανεξέτασης του συνολικού θεσμικού πλαισίου για την επαγγελματική εκπαίδευση που χαρακτηρίζεται από κατακερματισμό.
Η συνολική αναθεώρηση επιβάλλεται από την ύπαρξη παράλληλων δομών παροχής της, την ανάγκη πιστοποίησης παρεχόμενων προγραμμάτων και την απουσία δυνατότητας συνέχισης των σπουδών για απόκτηση προσόντων ανώτερων επιπέδων, η οποία δεν έχει προβλεφθεί για τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και τα διετή προγράμματα εκπαίδευσης.
Με βάση αυτό το σκεπτικό τα διετή προγράμματα αναστέλλονται για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά με δυνατότητα παράτασης της αναστολής για ένα ακόμη χρόνο.
Στην τροπολογία αντέδρασε έντονα ο ΣΥΡΙΖΑ δια της πρώην υφυπουργού Μερόπης Τζούφη.
«Η απόφαση αυτή αποτελεί πλήγμα για την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Η Κυβέρνηση αφαιρεί τη δυνατότητα από χιλιάδες αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων να φοιτήσουν δωρεάν σε σύγχρονες ειδικότητες και αντικείμενα σπουδών, στερεί από τα ιδρύματα χρηματοδότηση και ανθρώπινο δυναμικό και παραβιάζει το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων» ανέφερε η κ. Τζούφη.
Συνεχίζοντας σημείωσε πως «δεν είναι η πρώτη φορά που η Επαγγελματική Εκπαίδευση δέχεται επίθεση. Το 2015 παραλάβαμε τα Επαγγελματικά Λύκεια σε συνθήκες διάλυσης, με κατηργημένες ειδικότητες και 2.500 εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα. Μετά από 4 χρόνια διαρκών μεταρρυθμίσεων καταστήσαμε την Επαγγελματική Εκπαίδευση από λύση ανάγκης σε ισότιμη επιλογή, γεγονός που αναγνωρίζεται από τους μαθητές, τις οικογένειές τους και την εκπαιδευτική κοινότητα. Στο ίδιο πνεύμα, θα παλέψουμε για την ανατροπή των πολιτικών που αμφισβητούν την παροχή ποιοτικής δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και κατάρτισης».