Η πεζοδρόμηση της οδού Αβέρωφ και της παραλιμνίου είναι το εμβληματικό έργο το οποίο προτείνει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Ιωαννιτών. Το ΣΒΑΚ χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και δεν είναι τίποτα άλλο από μία πλήρη κυκλοφοριακή μελέτη. Μετά την επίσημη παρουσίαση που έγινε το βράδυ της Πέμπτης, θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ώστε να περάσει στην τρίτη και τελευταία φάση και να ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Απρίλιο. Η παρουσία δημοτικών συμβούλων και φορέων ήταν περιορισμένη, παρά την μεγάλη προβολή και κινητοποίηση που επιχειρήθηκε τις προηγούμενες μέρες. Το γεγονός της πενιχρής παρουσίας καυτηριάστηκε από τον δήμαρχο ο οποίος εξέφρασε την θλίψη του για την άδεια αίθουσα.
Η παρουσία του ΣΒΑΚ από τους μελετητές ήταν πολύωρη και περιείχε πλήθος λεπτομερειών τόσο για την υφιστάμενη κατάσταση, τα προβλήματα της πόλης, τον κυκλοφοριακό φόρτο, την απουσία ποδηλατοδρόμων και τις λύσεις με δύο διαφορετικά σενάρια.
Αυτό το μέρος της παρουσίασης ήταν και το πιο σημαντικό.
Εμβληματική, όπως χαρακτηρίστηκε από τους μελετητές, είναι η λύση της πεζοδρόμησης της οδού Αβέρωφ, η οποία διατηρείται και στα δύο σενάρια. Το πρώτο περιλαμβάνει την πεζοδρόμηση πλέγματος οδών που βρίσκονται σε γειτνίαση με το Κάστρο και εκατέρωθεν της Αβέρωφ, όπως η Γιοσέφ Ελιγιά και η Κουντουριώτη.
Προβλέπει ακόμη την πεζοδρόμηση του παραλιμνίου από την πλατεία Μαβίλη μέχρι το θεατράκι της Σκάλας ώστε ο χώρος αυτός να μετατραπεί σε τόπο περιπάτου, συνάντησης και εκδηλώσεων.
Προτείνει ακόμη την μονοδρόμηση της Καρόλου Παπούλια με κατεύθυνση προς την Βογιάνου με παράλληλη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και πεζοδρόμου.
Η δεύτερη λύση περιλαμβάνει τον βασικό κορμό των έργων και την πεζοδρόμηση της Αβέρωφ και αντί της πεζοδρόμησης σε Γιοσέφ Ελιγιά και Κουντουριώτη προτείνει την πεζοδρόμηση της Ανεξαρτησίας.
Αξιοσημείωτο είναι ότι και στα δύο σενάρια λαμβάνεται ως δεδομένη η ανάπλαση της κεντρικής πλατείας. Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, ο υφιστάμενος δρόμος θα καλυφθεί με κυβόλιθο ενώ θα απαγορευθεί η στάθμευση, γεγονός που θα μετατρέψει το τμήμα από το Δικαστικό Μέγαρο ως το δημαρχείο σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, που θα προετοιμάζει τους διερχόμενους για τον πεζόδρομο της Αβέρωφ.
Το ΣΒΑΚ προτείνει σε βάθος δεκαετίας δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα φτάνει στα 45 χιλιόμετρα.
Οι τρεις μεγάλες παρεμβάσεις που προτείνονται από το ΣΒΑΚ είναι η αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών, το δίκτυο ποδηλατοδρόμων και η σύνδεση του εμπορικού κέντρου με το Κάστρο και την παραλίμνιο μέσα από την ευρεία πεζοδρομημένη ζώνη.
Η προσπέλαση θα γίνεται με mini bus, με ΙΧ από συγκεκριμένες διαδρομές, με ποδήλατο και με ηλεκτρικό ποδήλατο και πεζή.
Τις επόμενες ημέρες και μέσα από την διαβούλευση που θα ακολουθήσει θα φανεί πως υποδέχονται οι Γιαννιώτες ένα σχέδιο που αλλάζει ριζικά την εικόνα της πόλης και τις μετακινήσεις.