Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολικές μονάδες

Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω καλοκαιριού και με κλειστά τα σχολεία, προχώρησε σε έναν αιφνιδιασμό ο οποίος ήδη προκαλεί σοβαρές αντιδράσεις.

Ύστερα από σχετικές οδηγίες (εγκύκλιο Φ.7/80483/Δ1/15-7-2024) του Υπουργείου Παιδείας και σχετική απόφαση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Ηπείρου προχωρά στην ανάκληση αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων σε Δημοτικά και σε Νηπιαγωγεία  για το σχολικό έτος 2024-2025  με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιηθούν από επταθέσια και πάνω διχοτομήσεις τμημάτων ενώ έχουν από 26 έως και 29  παιδιά και μαθητές της Α΄ τάξης σχ. έτους 2024 – 2025 να «εξαναγκάζονται» να εγγραφούν σε σχολεία εκτός γεωγραφικών ορίων της  σχολικής τους περιφέρειας προκειμένου να μη δημιουργηθεί νέο τμήμα. Εννοείται, ότι για χωρισμό τάξεων 25 μαθητών παρά τα αιτιολογημένα αιτήματα των Συλλόγων διδασκόντων που μέχρι και πέρσι ικανοποιούνταν ούτε λόγος να γίνεται.

Μετά τις αντιδράσεις της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων ακολουθούν αντιδράσεις και από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ Πρέβεζας.

«Αυτή η εξέλιξη είναι απαράδεκτη, καθώς καθιερώνονται τμήματα 23, 24 και 25 μαθητών μέσα σε ακατάλληλες αίθουσες, με πληθώρα γνωματεύσεων Παράλληλης Στήριξης και παρακολούθησης σε Τμήματα Ένταξης βάζοντας ουσιαστικά στον «προκρούστη» τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και ενισχύοντας τη λογική του κόστους- οφέλους.

                Οι 10.000 διορισμοί που εξήγγειλε το Υπουργείο αποτελούν κοροϊδία απέναντι στις πραγματικές ανάγκες και απλά διασκεδάζει τις εντυπώσεις για τους κόφτες που στην ουσία μειώνουν θέσεις εργασίας και δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία στοιβάζοντας τους μαθητές σε μεγάλα τμήματα. Ήδη το Υπουργείο δεν κάλυπτε τις ανάγκες στην παράλληλη στήριξη μοιράζοντας του εκπαιδευτικούς προς 2-3 μαθητές, ενώ και με το νέο νομοσχέδιο θα προσπαθήσει να νομοθετήσει και “με τη βούλα” τους κόφτες στην παράλληλη στήριξη, μειώνοντας θέσεις εργασίας.

                Αντί το 2024 να συζητάμε πώς οι μαθητές και ιδιαίτερα αυτοί με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες θα έχουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης μέσα από την αντίστοιχη αναγκαία εκπαιδευτική παρέμβαση, το Υπουργείο απαντάει ότι αυτή η ανάγκη είναι κόστος που πρέπει να κοπεί.

                Αντί να συζητάμε για κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς ώστε να έχουν οι μαθητές όλη την αναγκαία στήριξη σε σταθερή βάση, στο Υπουργείο δημιουργούν κόφτες που μειώνουν τις προσλήψεις.

                Πάει περίπατο το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών που μετατρέπονται σε «παιδοφύλακες», αφού με αυτόν τον τρόπο είναι αδύνατη η ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός» επισημαίνει σε σχετική του ανακοίνωση.