Τα νέα διόδια κάνουν πανάκριβη την Εγνατία…

diodia neweg

diodia neweg

Τρεις φορές μεγαλύτερο θα είναι το κόστος της Εγνατίας οδού με την λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων… Κι αυτό όχι μόνο γιατί θα αυξηθούν οι σταθμοί αλλά θα αυξηθεί και το αντίτιμο, όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση βάση της οποίας υλοποιείται ο σχεδιασμός.

Έτσι αντί για τρία λεπτά το χιλιόμετρο που είναι σήμερα το κόστος μπορεί να φτάσει ακόμη και στα επτά!!

Οι εργαζόμενοι της Εγνατίας ΑΕ, απάντησαν με στάση εργασίας κατά την πραγματοποίηση του διαγωνισμού για τους τέσσερις νέους σταθμούς διοδίων, μεταξύ των οποίων είναι κι αυτός του Δροσοχωρίου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι αντιτίθενται στην κατασκευή των νέων σταθμών για τρεις λόγους: πρώτον, επειδή η κατασκευή των 10 νέων σταθμών διοδίων αποσκοπεί -όπως υποστηρίζουν- στο να καταστήσει πιο ελκυστική τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, μιας υποδομής πλήρως κατασκευασμένης, που δεν έχει καμία ανάγκη ιδιωτικής χρηματοδοτικής επένδυσης.

Δεύτερον, γιατί “η κατασκευή τους αποτελεί μεγάλη σπατάλη δημόσιων πόρων, ο σχεδιασμός είναι λανθασμένος και τεχνολογικά παρωχημένος και λειτουργεί άδικα σε βάρος των τοπικών κοινωνιών.

Η επιλογή, εν έτει 2017, κατασκευής νέων συμβατικών μετωπικών διοδίων είναι εκτός τόπου και χρόνου, εφόσον σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο η χρέωση χρήσης των οδών σχεδιάζεται με ηλεκτρονικά μέσα που δεν οχλούν την κυκλοφορία, δεν υποβαθμίζουν την ασφάλεια και παρέχουν τη δυνατότητα δίκαιης αναλογικής χρέωσης των χρηστών ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση.

Υπενθυμίζεται ότι η ΚΥΑ 6686/14.11.2014 ορίζει ότι το ολοκληρωμένο αναλογικό σύστημα διοδίων στην Εγνατία Οδό θα εγκατασταθεί σταδιακά εντός του έτους 2017 και στην κατεύθυνση αυτή έχουν δεσμευτεί όλοι οι υπουργοί Υποδομών από το 2010 αλλά και ο πρωθυπουργός”.

Τρίτον, διότι η προοπτική κατασκευής των 10 νέων σταθμών διοδίων, σε συνδυασμό με την αύξηση της χιλιομετρικής χρέωσης, θα εκτοξεύσει -όπως υποστηρίζουν- το κόστος μετακίνησης μέχρι και τρεις φορές πάνω.

{jathumbnail off}