Από το βήμα της Βουλής και σε μία συζήτηση που αφορούσε στις θαλάσσιες συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, έστειλε αυστηρό μήνυμα στην διοίκηση της Εγνατίας ΑΕ.
Με ευγένεια μεν αλλά με έμφαση διαμήνυσε ποιο είναι το πρώτιστο καθήκον της… Κι αυτό αφορά στην ολοκλήρωση της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου, η οποία έναν χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης δεν έχει υλοποιηθεί, παρότι ήρθε η πρώτη αύξηση στα διόδια.
Ο Υφυπουργός το έπραξε όντας γνώστης και του μεγάλου θέματος που άνοιξε προ ημερών για την ανάγκη βαριάς συντήρησης στο τμήμα από την Παναγιά μέχρι το Μέτσοβο, το οποίο μπορεί να διαρκέσει πάνω από έξι μήνες.
Αυτό και μόνο οδηγεί την ολοκλήρωση της παραχώρησης προς το τέλος του τρέχοντος έτους όταν στόχος της κυβέρνησης ήταν να γίνει στο πρώτο τρίμηνο ή έστω το πρώτο εξάμηνο.
Όπως τόνισε ο κ. Ταχιάος «η Εγνατία ΑΕ έχει μία εντολή: Να μείνει εστιασμένη στον μοναδικό στόχο που πρέπει να έχει αυτή την εποχή. Κι αυτός είναι η ολοκλήρωση της παραχώρησης».
Συνέχισε τονίζοντας ότι ο αυτοκινητόδρομος πρέπει να περιέλθει στον παραχωρησιούχο καθώς χρήζει συντήρησης, πολύ σημαντικής συντήρησης, χρήζει αναβάθμισης και χρήζει και συμπλήρωσης σε ορισμένα τμήματα.
«Αυτός είναι ο πρωταρχικός σκοπός της Εγνατίας ΑΕ και όλα τα άλλα έρχονται δεύτερα.. Ότι δε έρχεται από το παρελθόν δεν είναι και δεσμευτικό» κατέληξε.
Η βασική εκκρεμότητα για την ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού είναι η πιστοποίηση των 39 σηράγγων που υπάρχουν σε όλο το μήκος της.
Η πιστοποίηση των σηράγγων είναι ιδιαίτερα σημαντική, ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές των σύγχρονων κανονισμών ασφαλείας και έτσι να αδειοδοτηθούν από τη Διοικητική Αρχή Σηράγγων, συνθήκη που αποτελεί ευρωπαϊκή επιταγή.
Οι υπογραφές για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ και αφετέρου της εταιρείας ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ως παραχωρησιούχου και των μετόχων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και EGIS PROJECTS S.A., «έπεσαν» το Μάρτιο του 2024 έναντι προσφοράς ύψους 1.496.100.000 ευρώ, η οποία θα επαναϋπολογιστεί με βάση τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης κατά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης.