Για μία και πλέον δεκαετία, από την ώρα που η Εγνατία Οδός μετατράπηκε σε… προαπαιτούμενο του μνημονίου, ουσιαστικά εγκαταλείφθηκε από το ελληνικό δημόσιο. Στο διάστημα αυτό έγινε στοιχειώδης συντήρηση και φυσικά δεν δρομολογήθηκε κανένα ουσιαστικό έργο, όπως τα ΣΕΑ τα οποία προβλεπόταν από τον αρχικό σχεδιασμό.
Το κεφάλαιο της δημόσιας Εγνατίας μέσα στους επόμενους μήνες θα κλείσει και τυπικά. Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας, θα περάσει στην ΤΕΡΝΑ… Και στον παραχωρησιούχο το ελληνικό δημόσιο εναποθέτει τις ελπίδες του για τον πλήρη εκσυγχρονισμό.
Χαρακτηριστική ήταν η φράση του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, από τα Γρεβενά όπου βρέθηκε την Τετάρτη με πολυμελές κυβερνητικό κλιμάκιο.
«Η Εγνατία είναι ένα απόκτημα… Μετά την παραχώρηση θα γίνει ένα κόσμημα» είπε χαρακτηριστικά και με απόλυτη βεβαιότητα συμπλήρωσε πως «θα έχουμε έναν εξαιρετικό δρόμο».
Συνεχίζοντας ανέφερε ότι υπάρχει υποχρέωση της ΤΕΡΝΑ, που θα αναλάβει τον δρόμο, να προχωρήσει στην αναβάθμισή του κάτι που είναι απαραίτητο αφού κατά τον Υφυπουργό «ο δρόμος έχει παλιώσει».
Ειδική αναφορά έκανε στις σήραγγες, σημειώνοντας ότι από τον αποχιονισμό και τις ρίψεις αλατιού κατά την χειμερινή περίοδο, στα χαμηλά σημεία των σηράγγων καταγράφεται επιφανειακή αποσάθρωση, η οποία δεν δημιουργεί προβλήματα ασφάλειας.
Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση όλων των σηράγγων σε τύπου Α’.
Παράλληλα όπως είπε ο κ. Ταχιάος θα δημιουργηθούν τα ΣΕΑ αλλά και νέες εγκαταστάσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Υφυπουργός συναντήθηκε με εργαζόμενους στην Εγνατία ΑΕ οι οποίοι βρίσκονται σε πλήρη ανασφάλεια καθώς είναι άγνωστο τι θα συμβεί με τους ίδιους μετά την ολοκλήρωση παραχώρησης του οδικού άξονα.
Και στην συγκεκριμένη συνάντηση απάντηση δεν έλαβαν.