Θέλουν κι άλλους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία Οδό!

diodia neweg

diodia neweg

Είκοσι επιπλέον σταθμούς διοδίων και πλήρη έλεγχο του οδοστρώματος σε περίπου 900 χιλιόμετρα, προκειμένου να ελεγχθεί η ποιότητα του αυτοκινητόδρομου και να γίνουν παρεμβάσεις ανάταξης όπου χρειάζεται, βάζουν ως προαπαιτούμενο στο ΤΑΙΠΕΔ, για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού.

Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν από την πίεση που ασκείται για την ολοκλήρωση της κατασκευής, αλλά και τη λειτουργία των δέκα προγραμματισμένων σταθμών, μετωπικών διοδίων, οι οποίοι σύμφωνα με το Ταμείο πρέπει να είναι σε πλήρη ετοιμότητα μέχρι τα τέλη του χρόνου.

Με βάση την υπουργική απόφαση του 2014, στην Εγνατία Οδό θα τοποθετούνταν 18 συνολικά σταθμοί. Μολονότι, ο βηματισμός ήταν πολύ αργός, το σχέδιο μετ΄ εμποδίων υλοποιείται σήμερα, καθώς υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στα θέματα χωροθέτησης. Το ΤΑΙΠΕΔ, κατά βούληση των υποψήφιων επενδυτών, επανήλθε πρόσφατα με νέο αίτημα για την τοποθέτηση επιπλέον 20 πλευρικών σταθμών διοδίων, προκειμένου να διασφαλίσει ότι ο παραχωρησιούχος θα έχει τον απόλυτο έλεγχο ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει στον οδικό άξονα, χωρίς να υπάρχει δίοδος διαφυγής.

Το Ταμείο, πέρα από την πρόβλεψη νέων διοδίων ζητά να υπάρξει και πλήρης περιβαλλοντική αδειοδότηση, προκειμένου να απαλλάξει τους επενδυτές από τον γόρδιο δεσμό των υπουργικών εγκρίσεων. Ο λόγος είναι προφανής, αφού οι υποψήφιοι φροντίζουν να απαγκιστρωθούν με κάθε τρόπο από τον βραχνά της εγκατάστασης διοδίων, διαμηνύοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση δεν θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό.

Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, καθ’ υπαγόρευση των υποψήφιων επενδυτών, είναι ότι τα πλευρικά διόδια έχουν τον χαρακτήρα της αναλογικότητας, καθώς κάποιος που δεν θέλει να διανύσει όλη την απόσταση και βγει νωρίτερα από τον αυτοκινητόδρομο, σε κάποιο πλευρικό σταθμό, θα πληρώσει λιγότερα.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τους σταθμούς διοδίων να σημειωθεί ότι σήμερα λειτουργούν μετωπικοί σταθμοί σε Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλο, Μάλγαρα, Ανάληψη, Μουσθένη, Ίασμο και Προμαχώνα, δηλαδή οκτώ τον αριθμό. Η Εταιρεία έχει αναλάβει την υποχρέωση να κατασκευάσει 10 επίσης μετωπικούς και ήδη, έχει γίνει ο διαγωνισμός για τους σταθμούς σε Παμβώτιδα, Ιεροπηγη, Ευζώνους και Μέστη. Τις επόμενες ημέρες, αφού ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα υπογραφεί η σύμβαση.

Στον προγραμματισμό της εταιρείας ήταν η κατασκευή ακόμη τριών σταθμών σε Βενέτικο, Αλιάκμονα και Θεσσαλονίκη (Ωραιόκαστρο). Για τους δύο πρώτους σε Βενέτικο και Αλιάκμονα ( αυτούς δηλαδή που ζητάει το ΤΑΙΠΕΔ να εξαιρεθούν) είχε δοθεί παράταση στη διαγωνιστική διαδικασία ως τα μέσα Μαρτίου.

Σε ό,τι αφορά τον σταθμό Θεσσαλονίκης, ο διαγωνισμός δεν διεξήχθη όπως είχε προγραμματιστεί για τις 21 Φεβρουαρίου, επειδή απήργησαν οι εργαζόμενοι της Εταιρείας.

Επόμενη ημερομηνία για την διενέργεια του διαγωνισμού έχει οριστεί η 7η Μαρτίου και, εάν για κάποιο λόγο ο διαγωνισμός δεν γίνει, θα επαναληφθεί στις 15 Μαρτίου σε περίπτωση δε και νέου κωλύματος, τότε θα πρέπει να επαναδημοπρατηθεί μετά από 40 ημέρες.

Το πλάνο των 18 μετωπικών σταθμών διοδίων που έχει αναλάβει να κατασκευάσει η Εγνατία Οδός Α.Ε., συμπληρώνεται με σταθμούς σε Ασπροβάλτα, Στρυμονικό και Καβάλα. Οι τρεις αυτοί σταθμοί αναμένεται να δημοπρατηθούν μέχρι τέλος Μαρτίου.

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ