Το μοντέλο με το οποίο προχώρησε η διαγωνιστική διαδικασία για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, θα ακολουθηθεί όπως φαίνεται και για τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά, μεταξύ των οποίων και των Ιωαννίνων, με την διαφορά ότι θα οδηγηθούν ως «πακέτο» σε ιδιώτη.
Στόχος του Υπερταμείουείναι στο τέλος του 2027 να έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων.
Στα τέλη 2024, το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, ο τεχνικός σύμβουλος ολοκλήρωσε το σύνολο των επισκέψεων στα 22 περιφερειακά αεροδρόμια και έδωσε, εντός του Φεβρουαρίου 2025, στο Υπερταμείο, το πρώτο παραδοτέο, το οποίο αφορά την τεχνική καταγραφή και επισκόπηση κάθε αεροδρομίου ξεχωριστά (technical due diligence). Επί της ουσίας, το παραδοτέο αφορά σε μια «φωτογραφία – ακτινογραφία» της παρούσας τεχνικής κατάστασης κάθε αεροδρομίου, περιλαμβάνοντας την υφιστάμενη κατάσταση υποδομών και εγκαταστάσεων.
Αν πάνε όλα βάσει σχεδίου, έως τα τέλη Μαρτίου 2025 αναμένεται να καταρτιστεί η μελέτη που θα περιλαμβάνει τις απαιτούμενες επενδύσεις ανά αεροδρόμιο, καθώς και τα προβλεπόμενα εκτιμώμενα έσοδα/έξοδα σε βάθος 30 ετών, μαζί με τις εκτιμήσεις για την επιβατική κίνηση. Πάνω στη μελέτη αυτή θα βασιστεί ο Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος για να καταρτίσει εναλλακτικά σενάρια και χρηματοοικονομικά μοντέλα, να σχεδιάσει το προτεινόμενο χρηματοοικονομικό μοντέλο επιλέξει την βέλτιστη συμβατική και χρηματοδοτική δομή του διαγωνισμού, και στη συνέχεια να προχωρήσει στην προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης, ώστε ο διαγωνισμός να εκκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2024 η επιβατική κίνηση των 22 αεροδρομίων ανήλθε σε 2,3 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με το 2023.