Υπάρχουν χρήματα για την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων; Αυτό είναι το πιο πιεστικό ερώτημα των ημερών αυτών, καθώς λήγει η τελευταία παράταση που είχε δοθεί από το Υπουργείο Υποδομών, με μεγάλο μέρος των εργασιών όμως να μην έχει εκτελεστεί.
Από την περίφημη εργολαβία που ξεκίνησε το 2006 υπολείπεται το σημαντικότερο τμήμα της. Πρόκειται για το νέο και σύγχρονο κτίριο, που θα έπαιρνε τη θέση του σημερινού και θα μπορούσε να εξυπηρετήσει άνετα και με ασφάλεια το επιβατικό κοινό, όχι βέβαια για τη μία και μοναδική πτήση της Αθήνας, αλλά και για όσες θα μπορούσαν να περιλάβουν το αεροδρόμιο στο πρόγραμμά τους.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό και την σύμβαση που είχε υπογραφεί το έργο προέβλεπε την κατεδάφιση του υπάρχοντος κτιρίου και την κατασκευή νέου συνολικής επιφάνειας 10.400 τμ περίπου, εκ. των οποίων υπόγειο 5.000 τμ,
Το 2013 και μετά το «κούρεμα» που έγινε στα έργα του αεροδρομίου, σε μία εμφανή προσπάθεια να περικοπεί ο προϋπολογισμός, αντί της κατασκευής κτιρίου αεροσταθμού εμβαδού 10.400 τετραγωνικών, αποφασίστηκε η μη κατεδάφιση του υπάρχοντος κτιρίου αεροσταθμού (1.500 τμ) αλλά η ορθολογική αξιοποίησή του με παράλληλη αναβάθμιση- ανακαίνισή του και η προσθήκη νέου κτιρίου 2.000 τετρραγωνικών περίπου με υπόγειο για τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις, δηλαδή νέος αεροσταθμός συνολικής επιφάνειας 3.500 τετραγωνικών.
Μέχρι στιγμής το έργο αυτό βρίσκεται στον αέρα και η τύχη του είναι παντελώς άγνωστη.
Και αυτό για δύο λόγους:
– Στο τέλος Απριλίου λήγει η παράταση που είχε δοθεί από το Υπουργείο Υποδομών στην ανάδοχο για ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο. Η παράταση είχε δοθεί πέρυσι τον Φεβρουάριο και ήταν από τότε βέβαιο ότι τα έργα δεν πρόκειται να τελειώσουν με την περιορισμένη ροή χρηματοδότησης που υπήρχε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οικονομικές εκκρεμότητες από το αντικείμενο που έχει εκτελεστεί δεν υφίστανται. Ωστόσο παραμένει άγνωστο αν θα δοθεί νέα παράταση κι αν υπάρξει βέβαια ανάλογο ενδιαφέρον από τον ανάδοχο του έργου.
– Το σημαντικότερο είναι ότι για να ανοίξει ένα έργο στο κτίριο πρέπει να είναι απολύτως διασφαλισμένο ότι υπάρχουν τα χρήματα. Κι αυτό γιατί στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν το παραμικρό περιθώριο καθυστερήσεων ή διακοπής εργασιών αφού κάτι τέτοιο μπορεί να θέσει εκτός λειτουργίας ολόκληρο το αεροδρόμιο.
Για τα κτιριακά έργα το κονδύλιο που απαιτείται είναι περίπου επτά εκατομμύρια ευρώ… Και το καυτό ερώτημα… Μπορεί το πενιχρό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, στο οποίο είναι ενταγμένο το έργο, να διαθέσει τα χρήματα αυτά;
Προς το παρόν δεν φαίνεται να ασχολείται κανένας από τους τοπικούς φορείς με το συγκεκριμένο θέμα.. Πιθανόν να το έχουν ξεχάσει.
Από την άλλη είναι άγνωστες οι προθέσεις του Υπουργείου Υποδομών, το οποίο αφενός είχε κάνει γνωστό ότι τα έργα σε όλα τα αεροδρόμια θα σταματήσουν ωσότου ληφθούν αποφάσεις από το ΤΑΙΠΕΔ ή το υπερταμείο για την τύχη τους και αφετέρου ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης δήλωνε ότι τα έργα στα Γιάννινα θα ολοκληρωθούν..
{jathumbnail off}